-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A kínai turisták legnagyobb problémának továbbra is nyelvi nehézségeket jelölték meg, több kínai nyelvű táblát, tájékoztatást, idegenvezetést várnak idegenben.
A kínai turisták tavaly 128,7 milliárd dollárt költöttek el külföldön, 26,8 százalékkal többet mint egy évvel korábban – számolt be turisztikai összeállításában a China Daily című angol nyelvű napilap csütörtökön. A turistáknak több mint a fele az 1980-as években született generációhoz tartozott, és a családi utazások mind népszerűbbek – állapította meg az Ipsos francia székhelyű piackutató cég. Az eredményeket a vizsgálat megrendelője, egy kínai szakmai szervezet tette közzé.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Tavaly 98,19 millió kínai turista utazott külföldre, 18 százalékkal több, mint 2012-ben. Négy legkedveltebb célállomásuk Dél-Koreában, illetve Japánban volt. Mint kiderült, ezek közül több népszerű filmeken korábban látott helyszín. Az utazóknak csaknem 60 százaléka volt házas, kisgyermekes. A külföldre utazók általában tehetősnek mondhatók, a nagyvárosi átlagjövedelemnek körülbelül a háromszorosát keresik.
A felmérésből kiderült, hogy az online foglalás és egyéb internetes szolgáltatások igénybevétele rendkívül népszerűnek számít az utat tervezők körében. Míg korábban elsősorban a nyelvi akadályok és az idegen környezet ismeretlenségétől való félelem miatt egyértelműen a csoportos utak uralták a piacot, mostanában egyre népszerűbbek az egyéni kirándulások.
A megkérdezett turisták meghatározó hányada, csaknem 80 százaléka látogatott el turisztikai információkkal szolgáló kínai weboldalakra. A megkérdezettek többsége számára a legfontosabb a közlekedés és a szállás, amit az étkezés, a látnivalók, a vásárlási lehetőségek és a szórakozási lehetőségek követnek. A legnagyobb problémának továbbra is nyelvi nehézségeket jelölték meg, s ezzel összefüggésben több kínai nyelvű táblát, tájékoztatást, idegenvezetést várnak idegenben.