-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A skóciai Argyll és Bute tanácsa megtiltotta az ottani tanároknak, hogy blogot vezethessenek a munkájukról, miután a helyi iskola egyik nyelvtanárának a Twitteren megjelent, kissé gunyoros megjegyzései napvilágot láttak a The Oban Times magazinban – írta a The Guardian.
A szabadszájú tanárnő rendszeresen közölte véleményét a diákjairól, és abból sem csinált titkot, hogy ki ő és hol tanít. A kommentárokat pedig bárki elolvashatta – az elérhetőségük nem korlátozódott a barátokra és ismerősökre.
Az eset nagy vihart kavart. Mind a szülők, mind a tanárok, mind az őket foglalkoztató iskolák másképp reagáltak a történtekre. A felháborodás oka egyrészt az üzenetek tartalma volt, másrészt az, hogy egy tanár a munkaidejében vetemedik ilyesmire.
A szülők természetesen támadták a tanárnőt. Az egyikük így nyilatkozott: „felháborító, hogy úgy beszél a gyerekekről, mintha megszakadna a velük való munkában. Egy csomó pénzt keres a tanítással, és egyszerűen hihetetlen, hogy ahelyett, hogy a gyerekekkel foglalkozna, csak ül a gép előtt, és róluk cseverészik.”
A tanárnőt alkalmazó iskola vezetője azonban kiállt a kollégája mellett: „sokat dolgozik, a munkájának él: a tanítással fekszik, és másnap azzal kel. Minden bizonnyal őt rázták meg a leginkább a történtek. Teljes mértékben támogatta, hogy az iskola új technológiákat alkalmazzon. A környéken sok az elzárt közösség, így az új technológiai megoldások bevezetése segít a tanároknak, hogy így tartsák egymással a kapcsolatot.”
A helyi tanács vizsgálatot rendelt el az ügyben, és kiderítette, hogy a fent említett tanárnő mellett még öt másik tanár is rendszeresen csetelt vagy blogolt a munkaidejében. A vizsgálat eredményét így kommentálta az egyik szóvivő: „a közösségi oldalak minden iskolában le vannak tiltva – ez szabály”. Azonban hozzátette, hogy mivel a környék nagy kiterjedésű, és 25 lakott szigetből áll, a tanároknak joguk van egymással tartaniuk a kapcsolatot, mert az elősegíti a szakmai fejlődést. „A tanároktól azt kérjük, hogy olyan blogokat vezessenek, amelyeknek a tanítás szempontjából van értéke.”
Az oktatók természetesen az egyéni szabadságuk korlátozásaként élik meg a történteket, és felhívják a figyelmet arra az ellentmondásra, hogy bár szakmai blogokat írhatnak, személyes véleményük kifejezésére mégsem kaphatnak lehetőséget. Ahogyan az egyikük megfogalmazta: „szeretne olyan helyen élni, ahol a közalkalmazottak nem mondhatják el a saját véleményüket? Menjen Kínába, vagy jöjjön Argyllba!”