-
Sándorné Szatmári: @nasspolya: (Hátha ennyi idő után még elolvasod..) -29-ben ezt írtad: ".... mi a pontos kü...2024. 11. 23, 12:47 A nyitás tárgya
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kétségtelen, hogy majd ha tudunk valamit a jelenleg ismertnél korábbi ...2024. 11. 22, 14:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 14 "..az állítólagos "ősnyelvről" azért könnyű bármit (és annak az ellenkezőjét...2024. 11. 22, 14:17 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Pstr néven új blogmotort helyez üzembe Magyarország leglátogatottabb portálja, az origo.hu. Vajon sikeres lehet a vállalkozás? Vélemény.
Magyarország leglátogatottabb portálja, az origo.hu tegnap jelentette be, hogy új szolgáltatást indít, Postr (ejtsd: poszter) néven új blogmotort helyeznek üzembe.
Ha valaki a – stílusosan blogban közölt – híradás után kívánja megérteni, hogy miről is van szó, sokra nem megy, ugyanis a marketingszöveg teljesen kiszipolyozza az érdemi mondanivalót: „2010 nyarán Postr néven blogmotort indít az Origo, amely egyaránt kiszolgálja a hagyományos és mikroblog formátumokat, a webes és mobilos felületeket, és egységes szerkezetben teremt lehetőséget arra, hogy a közösségi érdeklődés pillanatok alatt felemelhessen új szerzőket vagy témákat. Ehhez teremt csatornát az [origo] tartalomportfólió oldalain és az iWiW sokmilliós közönsége előtti megjelenés integrált lehetőségével. A Postr második generációs blogszolgáltatás: úgy tervezték, hogy a mai tartalom-előállítási szokásokhoz igazodjon és kihasználja a social media egyre nagyobb szerepét.”
Az a gond, hogy a felhasználó akkor sem lesz sokkal okosabb, ha részleteiben is megnézi a fejlesztéseket. Az első gondolat az, hogy az évek óta tartó elsőség miatt kissé ellustult origo.hu végre igyekszik behozni a közösségi médiában való lemaradását a sokkal dinamikusabban fejlődő index.hu-hoz képest. Ez egyrészt igaz, másrészt picit téves. A Twitter és Tumblr sikerére hivatkozó indoklás jogos, hiszen a blogkultúra legújabb tendenciáira reagál, de ebben messze-messze az index.hu mögött járnak. Az viszont kihívás és az egészséges versenyhelyzet létrehozására utaló törekvésnek tűnik, hogy a Postr már eleve többplatformos technológiaként lép fel: „a bejegyzések változatos eszközökkel hozhatók létre (bejegyzésszerkesztő, bookmarklet, e-mail, SMS, több mobilkliens), a blogok megjelenése sablon-alapú, és widgetekkel bővíthető, támogatott a többszerzős blog, a kommentelés és a kommentek moderálása, természetes a kiterjedt feed-támogatás, a rendszerhez pedig komoly statisztikai modult is kapnak a blogtulajok […] A mobiltelefont tartalomelőállító eszköznek is tekintő felhasználók iPhone, Android és natív okostelefonos kliensek közül választhatnak, de SMS-ben és emailben is posztolhatnak, a blogsablonoknak pedig eleve létezik mobilképernyőre optimalizált változata”.
A sajtótájékoztatón kiderült, hogy az iWiW-ben komolyan bíznak a tulajdonosok, s bár tisztában vannak a Facebook által teremtett konkurenciával, a szolgáltatásbővítéssel épp azt akarják elérni, hogy lokálisan mégis az iWiW maradjon az első számú közösségi oldal. (Ez sem új dolog, az index.hu vezetője, Uj Péter már jó ideje emlegeti azt a „szinergiát”, a különféle típusú honlapok összekapcsolását, egymást erősítő hatásainak „kigyúrását”, ami a lapcsoport sikeres működését lehetővé teszi).
A Postr bevezetésével és működtetésével a „jó szerzőknek” nemcsak azt biztosítanák, hogy a tekintélyesebb oldalakon is megjelenjenek, hanem kilátásba helyezték az anyagi díjazást is: „A blogszolgáltatásban született tartalmakat összetett automatizmus értékeli, s az így nyert index alapján egy tízszintű hierarchiába sorolja a blogokat – ez némiképp emlékeztet a Tumblr által népszerűvé tett, tumblaritynek nevezett népszerűségmérő eszközre. Az értékelés paraméterei közé tartozik többek között az olvasottság, a kommentek, like-ok és reblogok száma, a posztok megjelenésének gyakorisága, a külső hivatkozások mennyisége és még több más tulajdonság mérése is. Az így nyert besorolás két dolgot határoz meg: egyrészt az adott tartalom az [origo] portfólió mely részein jelenhet meg ajánló formájában, másrészt a blog felületeinek értékesítéséhez nyújtott támogatás formáját is befolyásolja. A blogger dönthet úgy, hogy nem szeretne hirdetést látni az oldalain, de ha mégis megpróbálkozna a pénzkereset ezen formájával, és a blogja el is ér egy bizonyos népszerűséget, több lehetőség közül választhat: saját maga értékesítheti a felületeket (linkhirdetés vagy akár banner formájában is), vagy rábízhatja magát az [origo] Adhouse-ra is, utóbbi esetben osztozva a bevételeken”.
A Postr meghívásos bétatesztje június 3-án kezdődik, az érdeklődők a www.postr.hu oldalon jelentkezhetnek tesztelőnek. A blogmotor nyilvános indulása a tervek szerint 1-2 héten belül várható.
Az Origo lépett most, ám nem a többiek elé, ahogy a személyi változások után várhatta az ember, hanem utánuk. Kérdés, hogy mindez elegendő lesz-e a gazdasági sikerhez.