-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Bocs, de általánosságban beszélek a nyilvánosság kérdéséről, amit az említett e...2025. 03. 14, 09:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Ugyan nem tudom miről beszélsz, de ha nem vagy képes összerakni, hogy ...2025. 03. 12, 17:14 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: Most én is kijelentem, hogy ezután csak az engedélyemmel idézhetik forrásként amit ide az ...2025. 03. 12, 16:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @cikk "Aki bővebben kíváncsi a kísérletekre, és további hasonlóságokra és különbségekre vá...2025. 03. 12, 16:20 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @bm: Az említett Koko majom bírta nyilvánvalóan azokat a képességeket, amelyekről a majom ...2025. 03. 12, 16:01 Áttörés: beszélő majmok
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Mobiltelefonjuk segítségével mostantól akár a metróban is bevásárolhatnak a munkából hazafelé igyekvő sanghajiak. Az egyelőre kísérleti szakaszban lévő virtuális vásárlás a jövőben gyökeres változást hozhat a vásárlói szokásokban.
Virtuális szupermarketek teszik mostantól könnyebbé a sorban állást teherként megélő sanghajiak életét. Augusztus elejétől a város tizenkét legforgalmasabb metrómegállójában hatalmas LED-kijelzők kínálnak szájvíztől kezdve pelenkán át mindent, amire egy átlagos kínai háztartásnak szüksége lehet. A kiválasztott termékeket okostelefonok segítségével lehet megvásárolni: az áru fényképe alatti vonalkódot lefényképezve egy speciális mobilalkalmazás virtuális kosarunkba rakja a terméket, mely a rendelést követően legkésőbb 48 órán belül meg is érkezik a megadott címre. A szállítási idő és a vásárlás végösszege a megvett áruk súlyától és a távolságtól függ: 50 jüan (1513 forint) alatti és 5 kilogrammot nem meghaladó rendelés esetén például 10 jüan (303 forint) a pluszköltség, míg a 100 jüan (3026 forint) feletti, de még 10 kilogramm alatti rendelés esetén ingyenes a házhozszállítás.
A virtuális szupermarketek bevezetése az elsőszámú online élelmiszerbolt, az Yihaodian újítása az országban. A vállalat elsősorban a fiatal dolgozó kínaiakat célozza meg, akiknek nincs idejük a több mint 20 milliós városban gyakran órákon át tartó sorban állásra. Ehelyett a metróra várva pár perc alatt bevásárolhatnak munkába menet vagy onnan jövet.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Az ötlet eredetileg a Tescótól származik, a brit óriás – Home plus néven – ezzel az újítással vált a dél-koreai piac első számú online kiskereskedőjévé, de emellett jelentősen megnövekedtek hagyományos eladásai is. Az újítás exportjának sikerét előre vetítheti, hogy a kínai piac a mobiltelefonok számát és a tömegközlekedés szerepét illetően a koreaihoz hasonló adottságokkal rendelkezik.
Kínának ma 880 millió mobilhasználója van, a jelenleg 11 vonalon járó sanghaji metróval a becslések szerint két éven belül akár 9 millióan is utazhatnak naponta, 2020-ra pedig a vonalak számának megduplázását tervezi a városvezetés.