-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A nap huszonnégy órájában elérhető online szolgáltatásokat, ingyenes WiFi-t, papír nélkül, gyorsan, telefonról intézhető utazásokat terveznek a fiatalok, akik már az internetes világba születtek bele. Az igényeik szerint alakul át az őket kiszolgáló piac is...
Elsőként a baby boom generáció – az 1946 és 1964 között születettek – gyermekei mondhatják el magukról, hogy ők alkotják azt a nemzedéket, amelyik egyetlen percet sem élt az internet megjelenése előtti korszakban. És mivel arányuk egyre meghatározóbb az aktív népesség, a munkaerőpiac szereplőinek körében, a velük folytatandó kommunikáció érdekében változtatásra kényszerülnek mind az őket foglalkoztató cégek, mind pedig azok a vállalkozások, amelyek például valamilyen utazási szolgáltatást (szállodai szobát, repülőjegyet) akarnak eladni nekik.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Dinamikus növekedés az utazások számában
Jóllehet ez a csoport – az ezredforduló nemzedékének nevezett 32 év alattiak társasága – a felnőtt populációnak csupán körülbelül a 20 százalékát teszi ki az Egyesült Államokban, és csak 13 százalékos a részesedése az üzleti utazás jellegű szállodai helyfoglalások területén, az általuk tett utazások száma – a vezető amerikai turisztikai kutatócég, a D. K. Shifflet & Associates felmérése szerint – 2011-ben 40 százalékkal növekedett a megelőző évhez képest.
„A fiatalabb üzleti utazók kevesebb hajlandóságot mutatnak arra, hogy holmi elveket csupán az elvek kedvéért tartsanak tiszteletben – fogalmazott a The New York Times tudósítójának adott nyilatkozatában Evan Konwiser, egy, a turisztikai technológia fejlesztésének területén érdekelt vállalkozó. – Az ő esetükben jóval többről van szó, mint arról, hogy meg akarnak vásárolni valamit. Részei akarnak lenni egy társaságnak, vagy meg akarnak érteni valami nagy dolgot. Úgy gondolom, hogy néhány megszokott elvet illetően trendszerűen indult el a leegyszerűsödési folyamat.”
Mindez teljesen egybecseng azzal, amit Maria Chevalier, a Hewlett-Packard vállalati utazási menedzsere tapasztalt egy fél éven át tartó felmérés során, amely a cég munkatársainak durván 100000 üzleti útját értékelte. „A fiatalabb generációhoz tartozókkal gyakrabban kell kommunikálni, de jóval rövidebben, lényegre törőbben és változatos kommunikációs eszközöket alkalmazva” – állapította meg.
A fiatalabb utazók az átlagosnál jóval gyakrabban tesznek fel kérdéseket a különleges utazási szabályokkal kapcsolatban, például, hogy miért az egyik szállodában kell szobát foglalniuk és nem egy másikban, vagy miért éppen az adott légitársaság gépén kell repülniük. Maria Chevalier számára tehát igazi kihívás volt megtalálni a módot arra, hogy gyors és tömör információkkal tudatosítsa bennük: milyen előnyökkel járnak számukra is a cégszintű utazási elvek.
Ezek a fiatalok – a szabályokat bemutató órányi időtartamú videók helyett – legszívesebben a gyors e-mailekre vagy az SMS-ekre válaszoltak. A HP-nél abban bíznak, hogy a közösségi oldalakon megszokott eszközöket sikerül integrálni azokba az utazási menedzsmenteszközökbe is, amelyeket az alkalmazottak használnak.
Papírmentes beszállókártyákkal szállnak gépre
Darren Osleger – aki öt éve végzett az egyetemen, és azóta konzulensként kórházak és más egészségügyi ellátó intézmények számára ad tanácsokat a különböző katasztrófa-elhárítási technikák területén – az iPhone-jára esküszik. Mint mondta, az a legjobb és legnélkülözhetetlenebb úti partnere, segítőtársa. A telefonon lévő appok (alkalmazások) révén ugyanis egyszerűen beírhatja a repülőjegy-foglaláshoz szükséges ellenőrző kódot, és nincs szüksége arra, hogy a beszállókártya kinyomtatásával bajlódjon. „Minden repülőjegyem a telefonomon van – közölte. – A tartalmát olvastatom be a biztonsági ellenőrzésen és a kapunál is. Semmi szükség a jegy kinyomtatására!”
Osleger, aki a hét négy napján keresztül-kasul utazza az észak-amerikai kontinens államait, elmondta, hogy ennek egyszerűségéről számos útitársát – elsősorban a baby boom generációjához tartozókat – sikerült meggyőznie, olyannyira, hogy ők is áttértek valami hasonló megoldás használatára. Azóta ők is a papírmentes beszállókártyák híveinek táborát gyarapítják.
Ez az a járványszerűen elharapózó eszközhasználat, amelytől a HP-s Maria Chevalierhez hasonló utazási menedzserek azt remélik, hogy ugyanez fog történni belső menedzsmenteszközeikkel is. Ha a vezetők meg tudják győzni a fiatalabb alkalmazottakat arról, hogy a telefonjaikat és laptopjaikat használják a jegyfoglalástól a költségelszámolási kimutatások készítésén át mindenre, tapasztalataik bizonyára arra sarkallják majd őket, hogy szószólóivá váljanak a megoldásnak. Egészen addig, míg idősebb kollégáikat is sikerül meggyőzniük a technológia egyszerű használhatóságáról.
Joe Bates, a Global Business Travel Association kutatási igazgatója állítja: a fiatalabb utazók nagyfokú hajlandóságot mutatnak arra, hogy az új technikai eszközök segítségével – a munkaadóik számára kedvező módon – maguk menedzseljék üzleti útjaikat. Az elfogadási arány szerinte azért ível meredeken felfelé, mert a fiatalabb alkalmazottak sikeresen rábeszélik idősebb kollégáikat az új eszközök kipróbálására.
„Az ezredfordulós nemzedék tagjai már a mobilapplikációkat és a közösségi oldalakat használják, amikor lefoglalnak egy utat, amikor bejelentkeznek a repülőtéren, vagy amikor beszámolnak az utazás során megszerzett tapasztalataikról” – fejtette ki a légiforgalmi tanácsadóként dolgozó Robert W. Mann.
Eltűnik a papír az életükből
George W. Hamlinnak, a Hamlin Transportation Consulting elnökének is hasonlóak a tapasztalatai. Ők azok az emberek, akiknek az életéből –gyakorlati okoknál fogva – nagyon gyorsan el fog tűnni a papír. Úgy gondolják, hogy a dolgokat online kell intézni, a hét minden napján, a nap 24 órájában” – húzta alá.
Bates elmondása szerint az utazási cégek és a vállalatok utazási menedzserei is alkalmazkodnak ahhoz, hogyan és miként időzítve ajánlják szolgáltatásaikat – beleértve a szokásos üzleti órákon túlnyúló rendelkezésre állást is –, és miként igazodjanak a fiatalabb utazók elvárásaihoz. Vagyis ahhoz, hogy az érintettek használhassák okostelefonjaikat vagy laptopjaikat, csatlakozhassanak a Facebookhoz vagy SMS-t küldhessenek, és azonnal megtalálhassák azt, amit keresnek.
„Hozzászoktak ahhoz, hogy minden villámgyorsan történik – világította meg a helyzetet. – Online vagy, megtalálod, ami érdekel, és már mehet is! Az információ gyakorlatilag azonnal elérhetővé és hozzáférhetővé válik.”
Chris Klauda, a minőségi szolgáltatásokra szakosodott Shifflet alelnöke szerint a fiatalabb utazók mindazonáltal kérlelhetetlenül kemények is tudnak lenni. Villámgyorsan megküldik tapasztalataikról a visszajelzéseket – jót és rosszat egyaránt –, zömében a közösségi oldalakon.
Kritikusak és hallgatnak rájuk
„Magabiztos ítélőképességüket annak köszönhetik, hogy már igen fiatal korukban nagyon sokat utaztak – vélekedett. – Amikor átnézzük a hozzánk érkező értékeléseiket, jól látszik: jóval kritikusabbak az átlagnál, mert rengeteg szállodában megfordultak, és olyan tapasztalati szintre tettek szert, ahonnan biztonsággal meg tudják ítélni, hogy mi a jó, és mi nem az.”
Erre válaszolva a szállodák is igyekeznek az ő elképzeléseikhez igazítani szolgáltatásaikat és felszereltségüket. Klauda szerint átalakítják például a fogadóhelyiségek környezetét, hogy azok mind az üzleti, mind pedig a társasági jellegű összejövetelek számára megfelelőnek bizonyuljanak, és műszaki korszerűsítéseket is végrehajtanak, hogy így menjenek elébe a megváltozó igényeknek.
„A szállodák egyszerűvé teszik a WiFi-használatot az épület minden helyiségében – tette hozzá Joseph A. McInerney, egy amerikai szállodaszövetség, a Hotel & Lodging Association elnök-vezérigazgatója. – Felismerték ugyanis, hogy ez a generáció nem fog olyan helyeken megszállni, ahol nincs vezeték nélküli kapcsolat a világhálóhoz.”
Mindazonáltal a digitális kütyük iránti rajongás nem jelenti azt, hogy ezek az üzleti úton lévő fiatalok ne vágynának közvetlen emberi kapcsolatokra. „A közösségi oldalakat arra használják, hogy útra kelve magán jellegű baráti találkozókat is szervezzenek, egyfajta jutalomnak tekintve az üzleti utakat” –tárta fel Bates.