-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kétségtelen, hogy majd ha tudunk valamit a jelenleg ismertnél korábbi ...2024. 11. 22, 14:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 14 "..az állítólagos "ősnyelvről" azért könnyű bármit (és annak az ellenkezőjét...2024. 11. 22, 14:17 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A kevés információ miatt leginkább csak találgatásokat olvashatni, de könnyen lehet, hogy a Sony ügyfelei összesen akár milliárdokat is bukhatnak a történtek miatt.
Az elmúlt héten kissé elsikkadt a Sonyt érintő újabb zavar, leginkább csak a PlayStation rajongói portáljai, illetve egyéb, játékokkal foglalkozó oldalak közölték a meglehetősen kevés információra támaszkodó híreket, pedig nagyon úgy tűnik, hogy a közelmúlt egyik legnagyobb adatvesztéséről, kiemelten fontos biztonsági incidenséről van szó – írja az IT café.
A Sony honlapjain már a múlt héten bejelentette, hogy le kellett zárniuk a PlayStation Networköt, mivel egy crackertámadás folytán felmerült az a gyanú, hogy a tolvajok megszerezhették körülbelül 77 millió felhasználó személyes adatait – hogy pontosan mit is, az még mindig nem világos, de nagy valószínűséggel a hálózatba való belépéshez szükséges azonosító-jelszó párosokat mindenképp, de talán mást is (az előzőekhez tartozó neveket, címeket, e-mail címeket, születési dátumokat, illetve kártyainformációkat).
A legnagyobb gond az, hogy megvan az esély, hogy a vásárlásra is használt PlayStation Network által tárolt kártyainformációk is a támadók kezébe kerültek. A Sony közleménye roppant óvatosan, de megengedően fogalmaz: a kártyaadatok kikerülésére nincs közvetlen bizonyíték, de nem is zárható ki ennek lehetősége, épp ezért blokkolják még a rendszert. A vállalat szóvivője szerint még nem zárták ki, hogy a számlatörténethez, illetve a számlázási címhez hozzájutottak a bűnözők, de a háromjegyű biztonsági kódhoz biztosan nem, legalábbis ezt bizonyítja az, hogy még nem kaptak ilyen jellegű panaszt, ami csalásra utalna. A cég több lépést is tett az incidens után: megbíztak egy külsős biztonsági vállalkozást a történtek felderítésével, ezzel egy időben elindítottak egy fejlesztési folyamatot az erősebb védelem megteremtésére, emellett pedig mind a kártyakibocsátókat, mind a felhasználókat figyelmeztették arra, hogy esetleg kiszivároghattak az adatok: „Munkatársaink éjjel-nappal dolgoznak, és szolgáltatásainkat azonnal helyreállítjuk, amint ez lehetséges” – fogalmaz a vállalat hivatalos blogja.
A Sony roppant népszerű hálózatát 59 országban körülbelül 77 millióan használják, ezek közül 36 millióan az amerikai földrészen, 32 millióan Európában, illetve 9 millióan Ázsiában, főként Japánban.
Az ügyben megkérdezett szakértők a Sony bizonytalan nyilatkozataira alapozva azt vélelmezik, hogy akár a legrosszabb forgatókönyv is lehetséges, vagyis a lehető legérzékenyebb pénzügyi adatok is illetéktelen kézbe kerülhettek. Hasonló esetek előfordultak már, ezek főként amerikai cégeket érintettek, az eddigi legnagyobb az volt, amikor a Heartland Payment Systems rendszeréből körülbelül 130 millió ügyfél adatait szerezték meg a támadók (ezért, illetve más hasonló támadásokért tavaly el is ítélték 20 év börtönre a kézre kerített crackert, Alberto Gonzalezt).
Egy adatbiztonsággal foglalkozó piackutató, a Ponemon Institute adatai szerint egy adatrabláskor az egyéneket átlagosan 318 dolláros kár érte 2010-ben, így ha a Sony esetében a legrosszabbat feltételezik, akkor az akár 24 milliárdos veszteséget is jelenthet.