-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Új megoldással, arcfelismerő szoftverrel elemezhetők a vásárlói szokások, ami lehetővé teszi, hogy a kereskedők minél nagyobb forgalmat érjenek el.
Az alapvetően épület- és területvédelemmel foglalkozó Intellio Kft. szerdán sajtótájékoztatón bemutatott kiskereskedelmi marketing megoldásának lényege, hogy az intelligens szoftver a vevő arcát, ezen keresztül nemét és korát felismerve, azonosítva elemzi viselkedését: például bemegy-e az áruházba a kirakat megnézése után, a plázában, szupermarketben merre halad, melyik boltot, pultot, terméket mennyi ideig nézi. A rendszer jelzi, ha az üzletben valahol torlódás, tömeg alakul ki, vagy ha a pénztárak előtt sokáig kell sorban állni.
(Forrás: MTI/Illyés Tibor)
A szoftver segítséget nyújt a promóciós kampányok hatékonyságának elemzésében is, hiszen támogatásával megtudható, milyen korú és nemű ember mennyi ideig, a nap melyik szakában nézi az adott hirdetést. Az adatok akár hirdetésenként lekérdezhetők.
Kópházi János, a társaság ügyvezető igazgatója elmondta: a megoldás az adatvédelmi szabályoknak megfelelően működik, azaz a kamera és a rendszer nem rögzíti az arcot, csak statisztikai adatokat gyűjt: a látogatószámot, a nemi megoszlást és a körülbelüli életkort.
A rendszer a kamerába néző arcokat 98-99 százalék körüli-fölötti arányban ismeri fel, míg a kort néhány év különbséggel.
Kérdésekre válaszolva elhangzott, a társaság a tervek szerint az idén mintegy 50 rendszert telepít. Szerbiában egy plázában már működik egy, az Egyesült Államokban most telepítenek egyet.
Egy egykamerás rendszer 1.000-1.200 euróba kerül, de a cég szerint be- és kijáratonként 2 kamera szükséges, illetve minden megfigyelni kívánt területre – például folyosókra, polcok elé – egy-egy további.