nyest.hu
Kövessen, kérem!
Legutolsó hozzászólások
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
A Microsoft perli a csaló hirdetőket

Egyre gyakoribb, hogy megtévesztő hirdetések csalogatják a felhasználókat adathalász weblapokra. A Microsoft megelégelte a helyzetet.

nyest.hu | 2009. szeptember 23.
|  

A téves riasztásokkal operáló crackerek egyik jövedelmező üzletága átlépett egy határt; szinte biztos, hogy széles körű mozgalom indul a megtévesztő hirdetések ellen – írja az ITcafé Tim Cranton, a vállalat tanácsadójának blogjára hivatkozva.

A Microsoft öt eljárást indított olyan személyek ellen, akik az online hirdetéseket használják fel arra, hogy kártékony kódokat telepítsenek a felhasználók számítógépeire.

A perek célja, hogy azokat, akik az érintett öt cég (a Soft Solutions, a DirectAd, a qiweroqw.com, az ITmeter INC. és az ote2008.info) mögött állnak, példásan büntessék meg, mivel az úgynevezett „malvertisement” (a káros kódot jelentő „malware”, valamint a hirdetést jelentő „advertisement” összevonásából alkotott szó) technikáját használva megtévesztik a felhasználókat, számítógépeikre olyan programokat telepítenek, melyek segítségével illegális cselekményeket hajtanak végre (adathalászat, zombihálózat építése stb.).

A fenti módszer egyre gyakoribb, s legutóbb a New York Times oldalán megjelenő hamis hirdetés óriási vihart kavart – mint azóta több helyen is megjelent, már sok weboldal üzemeltetőjének okoztak gondot a fals hirdetéseket közlők, de nagyon sok esetben elhallgatták, vagy legalábbis nem igazán propagálták a „balesetet”. Tematikusan az a leggyakoribb, ha hamis vírusirtókat reklámoznak. Talán nincs is felhasználó, aki ne találkozott volna már az ilyenekkel: „Az ön gépe veszélynek van kitéve, mi segítünk!” Ezeket az agresszív hirdetéseket időnként nem is olyan egyszerű leállítani, arról nem is beszélve, ha az informatikailag nem túl képzett, gyanútlan felhasználó esetleg rákattint a linkre. A módszerek ráadásul egyre kifinomultabbak (pofátlanabbak), hiszen a New York Timesban hirdető bűnözők egy ügynökségen keresztül kötött szerződésük után egy ideig egy normális, a feltételeknek megfelelő reklámot közöltek, majd egy idő után lecserélték arra, ami a malware-t igyekezett terjeszteni. Vagy megemlíthetjük a Mcafee esetét, akik tegnap számoltak be arról, hogy a kiberbrigantik a cég márkajeleit felhasználva igyekeznek hasonló módon megtéveszteni az átlagfelhasználókat.

A Microsoft lépése nyilvánvalóan egyik eleme annak a folyamatnak, mely végül elvezet majd a jelenlegi online hirdetései rendszer felülvizsgálatához, mivel látható, hogy a mostaniban ügyes trükkökkel komoly károkat lehet okozni mind a felhasználóknak, mind az érintett cégeknek.

Információ
X