-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kétségtelen, hogy majd ha tudunk valamit a jelenleg ismertnél korábbi ...2024. 11. 22, 14:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 14 "..az állítólagos "ősnyelvről" azért könnyű bármit (és annak az ellenkezőjét...2024. 11. 22, 14:17 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Egyre gyakoribb, hogy megtévesztő hirdetések csalogatják a felhasználókat adathalász weblapokra. A Microsoft megelégelte a helyzetet.
A téves riasztásokkal operáló crackerek egyik jövedelmező üzletága átlépett egy határt; szinte biztos, hogy széles körű mozgalom indul a megtévesztő hirdetések ellen – írja az ITcafé Tim Cranton, a vállalat tanácsadójának blogjára hivatkozva.
A Microsoft öt eljárást indított olyan személyek ellen, akik az online hirdetéseket használják fel arra, hogy kártékony kódokat telepítsenek a felhasználók számítógépeire.
A perek célja, hogy azokat, akik az érintett öt cég (a Soft Solutions, a DirectAd, a qiweroqw.com, az ITmeter INC. és az ote2008.info) mögött állnak, példásan büntessék meg, mivel az úgynevezett „malvertisement” (a káros kódot jelentő „malware”, valamint a hirdetést jelentő „advertisement” összevonásából alkotott szó) technikáját használva megtévesztik a felhasználókat, számítógépeikre olyan programokat telepítenek, melyek segítségével illegális cselekményeket hajtanak végre (adathalászat, zombihálózat építése stb.).
A fenti módszer egyre gyakoribb, s legutóbb a New York Times oldalán megjelenő hamis hirdetés óriási vihart kavart – mint azóta több helyen is megjelent, már sok weboldal üzemeltetőjének okoztak gondot a fals hirdetéseket közlők, de nagyon sok esetben elhallgatták, vagy legalábbis nem igazán propagálták a „balesetet”. Tematikusan az a leggyakoribb, ha hamis vírusirtókat reklámoznak. Talán nincs is felhasználó, aki ne találkozott volna már az ilyenekkel: „Az ön gépe veszélynek van kitéve, mi segítünk!” Ezeket az agresszív hirdetéseket időnként nem is olyan egyszerű leállítani, arról nem is beszélve, ha az informatikailag nem túl képzett, gyanútlan felhasználó esetleg rákattint a linkre. A módszerek ráadásul egyre kifinomultabbak (pofátlanabbak), hiszen a New York Timesban hirdető bűnözők egy ügynökségen keresztül kötött szerződésük után egy ideig egy normális, a feltételeknek megfelelő reklámot közöltek, majd egy idő után lecserélték arra, ami a malware-t igyekezett terjeszteni. Vagy megemlíthetjük a Mcafee esetét, akik tegnap számoltak be arról, hogy a kiberbrigantik a cég márkajeleit felhasználva igyekeznek hasonló módon megtéveszteni az átlagfelhasználókat.
A Microsoft lépése nyilvánvalóan egyik eleme annak a folyamatnak, mely végül elvezet majd a jelenlegi online hirdetései rendszer felülvizsgálatához, mivel látható, hogy a mostaniban ügyes trükkökkel komoly károkat lehet okozni mind a felhasználóknak, mind az érintett cégeknek.