-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Kitörölhetetlen hirdetések és pénzért eladott demográfiai adatok. A kritikusok ettől tartanak a Facebook új fejlesztése kapcsán.
A Facebook arra készül, hogy beengedje a hirdetőket a felhasználók hírfolyamába – számol be róla a Wall Street Journal és a The Atlantic Wire. Az új tervek szerint a fizető hirdetőktől érkező státuszfrissítéseket nem lehet majd elrejteni, azok látszani fognak a falunkon, ha akarjuk, ha nem.
A Facebook által közel egy éve bevezetett algoritmusnak egyebek mellett az is köszönhető, hogy nem minden ismerősünk üzeneteit láthatjuk: csak azok a bejegyzések bukkannak fel a falunkon, akikkel a közelmúltban valamilyen interakciót – cset, komment, lájkolás, üzenet, stb. – folytattunk. Ennek a fejlesztésnek volt a része az is, hogy a nem tetsző státuszfrissítéseket egy kattintással eltüntethettük, azok nem jelentek meg a továbbiakban a hírek között.
A Facebook – úgy tűnik – a közel nyolcszázmilliós felhasználói körre felfigyelő hirdetői köröknek kedvezne. Ahogy több vezető online marketingcég is jelezte, az, hogy a Facebook hírfolyamban a hirdetői üzenetek nem jelennek meg minden felhasználónál, jelentősen korlátozza a marketingkapmányok hatásfokát. A Facebook döntése, hogy ezek az üzenetek „szűretlen” formában jelenjenek meg, természetesen fellelkesíti a hirdetői piacot.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Van más következménye is az új hírfolyamnak. Az új News Feed révén a felhasználókról gyűjthető információk hihetetlen mennyisége válna elérhetővé a hirdetők számára. A hirdető olyan adatokat kaphatna meg, mint a felhasználó által játszott játékok listája, a cégek, amiket lájkolt, de a barátai által végrehajtott műveletek listája is.
A változtatások révén nem csak a megnövekedett hirdetői üzeneteket kell elviselnie a Facebook-felhasználónak. Az új fejlesztés bevezetésével a közösségi portál a fentieken kívül értékes információkhoz is jut majd saját felhasználóiról. A Zuckerberg-birodalom már le is szerződött a Nielson marketingóriással és létrehozták az Online Marketing Rating System elnevezésű szolgáltatást, amivel a cégek kampányaik sikerességét a felhasználók demográfiai adatainak ellenőrzésével ellenőrizhetik – méghozzá nem csak a Facebookon! A rendszer lényege, hogy a hirdetők címkéket helyeznek el azokon a hirdetéseiken, amik kikerülnek a célportálokra. Amikor a hirdetést valaki megtekinti, a banner meghívja a Facebook szerverét, ami pedig kikeresi az adott felhasználóról elérhető releváns demográfiai adatokat, majd visszaküldi a Nielsen számára. A Nielsen eztán visszajelzést tud adni az adott kampány eredményeiről a hirdetőnek.
Kérdés persze, hogy a különböző adatvédő civil szervezetek hogyan reagálnak majd a fejlesztésre. A Facebookot több helyről is támadják adatvédelmi gyakorlata miatt, egy ilyen lépéssel pedig magára vonhatja a civilek haragját. Ami esetleg pont jókor adna muníciót a Google Plus elterjesztésén fáradozó versenytársnak is...