-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Hogy nézne ki a Prada által gyártott liszt és az Apple-féle tej? Egy dizájner elkészítette az alapvető élelmiszerek luxusmárkák szerinti csomagolását.
A termékek csomagolás igen nagy hatással van a vásárlókra: befolyásolja preferenciájukat, választásukat. Egy dizájner, Peddy Mergui éppen a csomagolás, a külcsín meghatározó szerepére szeretné fölhívni a vásárlók és a dizájnerek figyelmét. Kiállításáról a The Verge magazin közölt rövid ismertetőt.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A San Franciscóban látható Wheat is Wheat is Wheat (A búza az búza az búza) című kiállításán Mergui több mint egy tucat teljesen közönséges, mindennapi élelmiszert csomagolt be híres luxusmárkák dizájnja szerint. Megtekinthetjük például az Apple iMilkjét:
Így nézne ki a Prada lisztje:
Ilyen lenne a Benetton olívaolaja:
Így festene a Nike által forgalmazott gyümölcs:
A művész a kiállítással a csomagolás jelentőségére, befolyásoló erejére hívja föl a figyelmet. A fogyasztók ugyanis ha valami „menő”, jól néz ki, megveszik a terméket, mert az időlegesen önbizalmat ad számukra. A nagy luxusmárkák pedig ezt ki tudják használni: gyakorlatilag bármiből sokszoros hasznot tudnak húzni – kizárólag a dizájn eszközeit használva.
A kiállítás arra hívja föl a fogyasztók figyelmét, hogy a csomagolástól függetlenül, a tojás tojás marad. A dizájn azonban képes úgy manipulálni minket, hogy éppen ezekről a nagyon egyszerű tényekről feledkezünk meg, amikor az alapélelmiszerek közül választunk. A dizájner szakma figyelmét pedig arra az etikai kérdésre irányítja a kiállítás, hogy milyen eszközöket etikus használni egy-egy termék jobb, drágább eladhatóságának érdekében.
Aki a kiállítás többi képére is kíváncsi, kattintson a The Verge cikkére vagy a kiállítás oldalára.
Forrás