-
Sándorné Szatmári: @nasspolya: (Hátha ennyi idő után még elolvasod..) -29-ben ezt írtad: ".... mi a pontos kü...2024. 11. 23, 12:47 A nyitás tárgya
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kétségtelen, hogy majd ha tudunk valamit a jelenleg ismertnél korábbi ...2024. 11. 22, 14:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 14 "..az állítólagos "ősnyelvről" azért könnyű bármit (és annak az ellenkezőjét...2024. 11. 22, 14:17 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Szerepeljen hangsúlyosan az alapvető pénzügyi és gazdasági ismeretek oktatása a Nemzeti alaptantervben (NAT) – kéri a Magyar Adományozói Fórum pénzügyi munkacsoportja tízpontos állásfoglalásában az oktatási kormányzattól és a NAT szerkesztőitől.
Az MTI-hez szerdán eljuttatott dokumentumban a pénzügyi vállalatok, a civil, valamint az állami szektor képviselőiből álló munkacsoport azt írta: a gazdasági és pénzügyi nevelés eredményei már rövid távon is jelentkezhetnek. Az érdemi reform nem halogatható, mert az állampolgárok pénzügyi tudatosságának szintje alacsony, ami bizonyíthatóan hozzájárult a gazdasági válság elmélyüléséhez – tették hozzá.
Annak a meggyőződésüknek is hangot adtak, hogy a gazdasági és pénzügyi szempontból művelt lakosság megfontoltabb, felelősebb gazdasági döntéseket hoz, ami lehetővé teszi, hogy a családok és ebből adódóan a pénzintézetek, illetve az államháztartás is fenntarthatóbban és a jelenleginél kevesebb kockázattal, sikeresebben gazdálkodjon.
Az aláírók fontosnak tartják, hogy a gazdasági és pénzügyi neveléshez elkötelezett partnerként megnyerjék az oktatási intézményeket és a pedagógusokat is, akik maguk is érdekeltek a gazdasági ismeretek igényes oktatásában.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A szakmai tömörülés kiemelte: a pénzügyi vállalatok, állami és civil szereplők által működtetett gazdasági, pénzügyi nevelési programok tapasztalatait és eszközeit az oktatási kormányzat rendelkezésére bocsátják a kerettantervek kialakításához.
A NAT tervezetével kapcsolatban több szervezet is megfogalmazta véleményét korábban. A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete szerint a tananyag mennyisége hatalmas, ami várhatóan maga után vonja a korszerű módszerek háttérbe szorulását, és ismét a lexikális tudás növelésére helyeződik a hangsúly. Ugyanők tiltakoztak bármiféle ideológia megjelenése ellen a közoktatás keretein belül.
A Pedagógusok Szakszervezete szintén elutasította a tervezetet, mert véleményük szerint az hűen tükrözi a közoktatásban végbemenő folyamatot, amelynek lényege a totális központosítás.
Ugyanezt hangoztatta a Hálózat a Tanszabadságért nevű szervezet, és a dokumentum visszavonását javasolta.
A Magyartanárok Egyesülete a jelenlegi formában elfogadhatatlannak tartja a NAT tervezetét, szerintük a magyartanításban nem indítana el kedvező változásokat, és gátja lenne a tantárgy feltétlenül szükséges és részben már megindult szemléleti és módszertani megújulásának. A Történelemtanárok Egylete a történelemre vonatkozó rész visszavonását és újraírását kérte.
Kaposi József, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet vezetője múlt pénteken az MTI kérdésére azt mondta, hogy csaknem ezer hozzászólás érkezett az új NAT tervezetéhez. A közigazgatási véleményezési szakasz következik, ennek határideje március 9.
A főigazgató elmondta még, hogy a dokumentumot a Magyar Tudományos Akadémia is véleményezi, és külön kérték az irodalomtörténeti rész áttekintését. A javaslat március végén vagy áprilisban kerülhet a kormány elé.