nyest.hu
Kövessen, kérem!
Legutolsó hozzászólások
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
Majdnem fél jeggyel javítja az iskolai teljesítményt a meseolvasás

Azok a gyerekek, akiknek rendszeresen olvasnak mesét, hosszú távon profitálnak ebből, méghozzá annál nagyobb mértékben, minél többet olvastak nekik - derül ki egy német felmérésből.

MTI | 2011. november 3.
|  

A felmérés szerint nemcsak a szociális készségek és az iskolai eredmények fejlődnek, hanem a kreativitás és a mozgás is.

Különösen a fiúk és az alacsonyan képzett családok gyermekei járnak jól a meseolvasással – írja a Die Welt című német lap internetes kiadása (www.welt.de). A német Die Zeit hetilap, a Stiftug Lesen (Olvasás Alapítvány) és a német vasúttársaság (Deutsche Bahn AG) által szervezett felmérés során bő ötszáz, reprezentatív módon kiválasztott, 10 és 19 év közti gyermekkel és anyjukkal töltettek ki kérdőíveket.

Anyanyelv és matematika tantárgyakban azok a gyerekek, akiknek olvastak, akár 0,4 jeggyel magasabb eredményt érnek el. Ez különösen az alacsonyabban képzett családoknál mutatkozott meg. Azok a fiúk, akiknek olvastak, maguk is 20 százalékkal nagyobb eséllyel nyúlnak a könyvhöz, mint akiknek nem olvastak. Azok közül, akiknek olvastak, többen is űznek valamilyen sportot, vagy zenélnek.

Németországban ötödször mérték fel a meseolvasási helyzetet. A szervezők amellett szállnak síkra, hogy a szülők ne hagyják abba a meseolvasást, mihelyt a gyermek megtanul olvasni. Ehelyett inkább folyamatos átmenetet javasolnak a kettő közt. Ezen kívül a felolvasás lényeges előnye az együtt töltött idő. Ezt pedig még a legjobb hangoskönyvek sem pótolhatják.

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!
Információ
X