Kövessen, kérem!
A nyelvész majd megmondja
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Írjon! Nekünk!
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Hozzászólások:
Találatok száma: 75195
Megjelenített tételek:
|
Cikk címe szerint
|
Kommentelő neve szerint
Pasinszki: "Csakhogy amíg – szerencsére – a származás, a bőrszín vagy a fogyatékosságok alapján történő diszkrimináció ma már kínosnak számít Magyarországon"
Bár így lenne!
2017. 11. 13, 17:57
Lingvicista fröcsögés a hvg.hu-n
lap: @Fejes László (nyest.hu):
Hájszen éreztem én, hogy e ponton már eleget tudok "késztetés"-ügyben...
2017. 11. 13, 15:23
Könnyű kis igécskék II
Fejes László (nyest.hu): @lap: Jaj, mederit nem szabad komolyan venni, neki ez a késztetés-eredmény a vesszőparipája, és fűvel-fával kapcsolatban ezt rángatja elő...
2017. 11. 13, 14:01
Könnyű kis igécskék II
Fejes László (nyest.hu): @Jan TUNGLI: „Senki sem meri felvállalni?” Sosem értettem ezt a megközelítést. Mi van a szkíta rokonságban (jelentsen ez bármit is), amit merni kellene felvállalni? Ki a fenének jut eszébe olyan botor...
2017. 11. 13, 13:59
Hat tévhit a magyar nyelvről
mederi: @lap:
A cikkel teljesen egyet értek, nem mond egyebet.. :)
A "késztetés" kifejezést azért érzem megfelelőnek, mert a "műveltetés" mintegy "saját elhatározásos fázisa", lehet időben előtte és/vagy után...
2017. 11. 12, 10:57
Könnyű kis igécskék II
lap: @mederi: Remélem, én nem valami egyebet mondtam/sugalltam?
A "késztetés" (ami a kauzáció volna?) nondjuk nekem nem hangzik túl jó terminus technicusnak - nekem furcsa, a "késztetést éreztem, hogy..."-...
2017. 11. 12, 10:19
Könnyű kis igécskék II
szigetva: @Jan TUNGLI: Ugye nem gondolod komolyan, hogy egy állami kitüntetés érv lenne a kitüntetett színvonala mellett?
2017. 11. 11, 22:10
Hat tévhit a magyar nyelvről
mederi: Az "ejt" és az "esik" példa kapcsolatok szerintem mint "előidejű cselekvés és utóidejű eredmény/ történés" tekinthetők egyfajta szituáció egységnek, amelyeknek az alanya első esetben a "cselekvő" (ő/ ...
2017. 11. 11, 21:07
Könnyű kis igécskék II
Jan TUNGLI: Bocsánat pontosítok:
. Hogy tisztábban lássunk, érdemes visszalapozni a Corpus Jurisban I. Endre királyunknak addig a rendeletéig, amelyben megparancsolta, hogy minden magyar avagy jövevény Magyarorsz...
2017. 11. 11, 20:04
Hat tévhit a magyar nyelvről
blogen: @bloggerman77: Gondolom azért, mert irreveláns volt itt, ahogy az is az lenne, hogy jelentős alakja volt feministaként a baloldali radikalizmusnak is a háború előtt, meg az is, hogy ő volt az első női...
2017. 11. 10, 22:22
Hat tévhit a magyar nyelvről
Irgun Baklav: @Fejes László (nyest.hu): az idézett példák közül néhány szerintem nem jó analógia, ezek teljesen mások, mint a féléves mondat.
Pl. a tekert végü cigis mondat konkrétan fizikai cigarettavégekre utal, ...
2017. 11. 10, 21:15
Mit állítsunk?
bilecz: @bloggerman77: www.sulinet.hu/oroksegtar/data/magyarors...te_es_munkassaga.htm
2017. 11. 10, 20:58
Hat tévhit a magyar nyelvről
bloggerman77: @Fejes László (nyest.hu):
Kedves László
Miért moderáltátok ki azt a hozzászólásomat, amiben leírtam hogy a magyar sumérszittyás szélsőjobb ideológiai támaszának számító asszonyság nagyapja a magyarors...
2017. 11. 10, 20:08
Hat tévhit a magyar nyelvről
Jan TUNGLI: @MolnarErik:
Köszönöm, csak akkor a sok nepművelő miért butítja a nemzetet Szántai Lajos meg Papp Gábor stb. Papp G. nemrég kapott állami kitüntetést is munkásságáért. Ők egyértelműen a szkíta és a pá...
2017. 11. 10, 20:06
Hat tévhit a magyar nyelvről
lap: @Fejes László (nyest.hu): Fair cop. Tán ezeket nem csekkoltam - az én nyelvemben nincsenek. Most, h láttam, meg mondogatom őket, persze egyre jobbak, ahogy lenni szokott. Sovány vigasz, ösztöv érv. Sz...
2017. 11. 10, 16:06
Könnyű kis igécskék II
Pierre de La Croix: @Fejes László (nyest.hu): Mit írjak erre: (magyar) wiki...
2017. 11. 10, 14:51
Hat tévhit a magyar nyelvről
Fejes László (nyest.hu): @Pierre de La Croix: Az viszont érdekes, hogy a wikipédia meg sem pendíti, hogy Bobula csupa áltudományos zagyvaságot hordott össze: hu.wikipedia.org/wiki/Bobula_Ida
2017. 11. 10, 12:09
Hat tévhit a magyar nyelvről
Fejes László (nyest.hu): @Irgun Baklav: „Bár nem bizonyíték semmire, de arra, hogy ["végük van a féléveknek"], a google is csak ezt az egy nyest cikket dobja ki, szerintem nem véletlenül.”
És mi a furcsa benne? A gugli egy cs...
2017. 11. 10, 12:06
Mit állítsunk?
Fejes László (nyest.hu): „botrányt azt csinálunk vagy csapunk, de nem keltünk” www.google.hu/search?q="botrányt+kelt"
Ellenben: „izgalomba ejt” www.google.hu/search?q=%22+izgalomba+ejt%22
2017. 11. 10, 11:58
Könnyű kis igécskék II
bloggerman77: @Jan TUNGLI:
Áltudományos mű, ami elavult elméletekre hivatkozva felépített egy légvárat.
A forrásai, a könyvében szereplő elméletek a 19-20. század fordulóján keletkeztek, amikor az asszirológia gyer...
2017. 11. 09, 01:57
Hat tévhit a magyar nyelvről
MolnarErik: @Jan TUNGLI: De miért pont Bodula Ilonával hozakodsz elő, hisz a könyvében csak olyanokat állít, amiket szerinte más már bebizonyított, így aztán ő maga már semmilyen konkrétummal nem óhajtja alátámas...
2017. 11. 07, 22:59
Hat tévhit a magyar nyelvről
mederi: @Irgun Baklav:
"a „vége van”-t tekintenék összetett (névszói-igei) állítmánynak."
Egyet értek ("vége van valaminek" egyenértékű "befejeződött valami")..
Pl.
Az "Igen, van vége (=meghatározott időpontj...
2017. 11. 07, 20:07
Mit állítsunk?
Jan TUNGLI: Szeretném megkérdezni, hogy a hivatalos állaspont szerint Bobula Ida munkája, hogyan van értékelve?
www.magtudin.org/Bobula_Ida_A_magyar_nep_eredete.pdf
2017. 11. 07, 09:21
Hat tévhit a magyar nyelvről
bloggerman77: @Pierre de La Croix:
Elolvastam a doktori vonatkozó részét.
A történeti éghajlattanból levont következtetése hibás a hölgynek, mert 4. századtól kezdődő hideg periódus rontotta a Duna-Tisza közének la...
2017. 11. 06, 21:04
Árpád, Előd… vagy talán Töhötöm?
bloggerman77: @Buxoro:
"Ha a tájegység közepén volt a határ, akkor a Duna-Tisza közének keleti fele már a gepidáké volt, implikálja a cikk."
**
Akkor még egyszer:
A Tisza-völgy partmenti lapályos részéről ismertek ...
2017. 11. 06, 20:36
Árpád, Előd… vagy talán Töhötöm?
bloggerman77: @Pierre de La Croix:
Azon akadtam ki, mert a térkép nagy része fantázia.
2017. 11. 06, 20:31
Árpád, Előd… vagy talán Töhötöm?
Pierre de La Croix: @bloggerman77: 1. Az őrtornyokat te írtad nekem korábban. 2. A tiszántúlról írt megjegyzésed alapján negligálom a megjegyzésedett arról, hogy nem tudok olvani. Mert aki nem olvasta végig blogen bejegy...
2017. 11. 06, 18:45
Árpád, Előd… vagy talán Töhötöm?
Buxoro: @bloggerman77: Már bocsánat, hogy beleszólok, de az idézet így kezdődik: "A Duna–Tisza közéről ma ismert 54 germán lelőhely többsége szórvány, illetve néhány sír, illetve kisebb sírcsoport."
Tehát van...
2017. 11. 06, 18:29
Árpád, Előd… vagy talán Töhötöm?
bloggerman77: @Pierre de La Croix:
"De hát akkor a római őrtornyok az Alföldön is azt jelentették, hogy az Alföld a Római Birodalom része volt."
**
Ezzel a hőzöngéssel saját magad járatod le.
Az Alföld, a szarmata ...
2017. 11. 06, 17:50
Árpád, Előd… vagy talán Töhötöm?
bloggerman77: @Pierre de La Croix:
Úgy belelovaltad magad az ellenem való gyűlöletkampányba, hogy észre sem veszed, hogy blogen a Tiszántúlról írt...
2017. 11. 06, 17:41
Árpád, Előd… vagy talán Töhötöm?
<< első < előző
következő > utolsó >>
... 196
| 197
| 198
| 199
| 200
| 201
| 202
| 203
| 204
| 205
| 206
...