-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Bocs, de általánosságban beszélek a nyilvánosság kérdéséről, amit az említett e...2025. 03. 14, 09:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Ugyan nem tudom miről beszélsz, de ha nem vagy képes összerakni, hogy ...2025. 03. 12, 17:14 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: Most én is kijelentem, hogy ezután csak az engedélyemmel idézhetik forrásként amit ide az ...2025. 03. 12, 16:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @cikk "Aki bővebben kíváncsi a kísérletekre, és további hasonlóságokra és különbségekre vá...2025. 03. 12, 16:20 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @bm: Az említett Koko majom bírta nyilvánvalóan azokat a képességeket, amelyekről a majom ...2025. 03. 12, 16:01 Áttörés: beszélő majmok
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Természettudományokat tanító tanárok saját oktatási ötleteiket és módszereiket mutatják be egymásnak, néhány kiválasztott pedig a központi színpadon fog szerepelni és műhelyeket tartani.
Huszonöt országból több mint 350 természettudományt tanító tanár mutatja be különleges módszereit és ötleteit a Színpadon a természettudomány (Science on Stage) című konferencián április 25. és 28. között a lengyelországi Słubicében és a németországi Odera menti Frankfurtban, Magyarországot kilenc tagú delegáció képviseli a nemzetközi fesztiválon. A résztvevők 24 európai országból és Kanadából érkeznek a fesztiválra. Kroó Norbert akadémikus, a rendezvény kilenc magyar résztvevőjét kiválasztó Eötvös Loránd Fizikai Társulat elnöke az MTI-nek szerdán elmondta, hogy a fesztivál gyakorlatilag egy tanárok közötti verseny, amelynek résztvevői kísérleteket mutatnak be. Mint hozzátette, a magyar tanárok az előző években is jól szerepeltek a megmérettetésen.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A fesztivált nyolcadik alkalommal rendezik meg a Słubicében lévő Collegium Polonicumban. A konferenciát április 25-én nyitja meg Krystyna Szumilas lengyel oktatási miniszter. A magyar delegáció tagjait a konferencia hazai válogatóján, a Csodák Palotájában 2012 őszén tartott, A természettudomány színpadra lép elnevezésű rendezvényen választották ki – mondta el Kroó Norbert. A fesztivál résztvevői saját oktatási ötleteiket és módszereiket mutatják be egymásnak, néhány kiválasztott pedig a központi színpadon fog szerepelni és műhelyeket tartani. A magyar résztvevők tizenkét projektet mutatnak be a versenyen, amelyen győztest is hirdetnek.
A német és lengyel szervezők sajtóközleményben hangsúlyozták, hogy a konferencia lehetőséget teremt a tanároknak arra, hogy ötleteiket akár egész Európával megismertessék. A bemutatókon kívül fontos célja a fesztiválnak, hogy az összegyűlt tanárok megvitassák a hosszú távú együttműködés módjait, kidolgozhassanak új, a modern világhoz kapcsolható témákat, úgy mint az okostelefonok vagy a digitális média használata az iskolában.
„Az elmúlt években a kísérletezés kiszorult az oktatásból. Ennek elsősorban az időhiány volt az oka. Azt szokták mondani, hogy azok az igazán kreatív gyerekek, akik kicsiként sokat játszottak a gondolkodást és kreativitást fejlesztő játékokkal. Később, az általános és középiskolában, a tudományos kísérletek veszik át a játékok helyét” – húzta alá Kroó Norbert a fesztivál fontosságát hangsúlyozva.
A szervezők rámutattak arra, hogy a fesztivál révén létrejöhet egy tanárokból álló hálózat, amelynek tagjai a találkozón megkezdett munkát a következő években is folytathatják. A konferencia és az azt követő tevékenységek a nemzeti továbbképzések és a tananyagok megváltozását, továbbfejlesztését segíthetik elő.