-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Pokorni Zoltán szerint a jövőben az államnak kellene fizetnie a pedagógusokat, míg a közoktatási intézményeket továbbra is az önkormányzatok tartanák fenn; az Országgyűlés Oktatási, Tudományos és Kutatási Bizottságának elnöke erről kedden Egerben, az Agria Universitas Egyesület zártkörű fórumát megelőzően beszélt újságíróknak.
A fideszes politikus szerint mindez lehetővé tenné a pedagógus-életpályamodell bevezetését.
Pokorni Zoltán úgy vélekedett: a nemzetközi felmérések szerint az oktatás minőségét leginkább az befolyásolja, ha jól kereső, felkészült pedagógusok tanítják a gyerekeket. Ezzel együtt le kell számolni azzal a mítosszal, hogy a kisebb csoportlétszámok eleve javítják az oktatás színvonalát. Vagyis, inkább legyen kevesebb pedagógus, de magasabb jövedelemmel – magyarázta.
Ehhez azonban – szerinte – szemléletváltás szükséges: hozzá kell nyúlni a tantervekhez és a tanításcentrikus helyett olyan oktatás bevezetése szükséges, amely tanulni tanítja meg a gyerekeket.
Közlése szerint az elmúlt 7-8 hónapban folytatott vita eredményeként egyetértés született a tekintetben, hogy a jövőben a kisgyermekkori fejlesztésre, vagyis a bölcsődére, az óvodára és az alsó tagozatra kell koncentrálni az erőforrásokat.
Ugyancsak konszenzus látszik kialakulni arról, hogy a felzárkóztató osztályok több hátránnyal járnak, mint amennyi előny remélhető tőlük, ugyanis „konzerválják a gyerekek lemaradását és stigmatizálják őket”.
Pokorni Zoltán, az első Orbán-kormány oktatási minisztere arról is szólt, hogy nem tartja szerencsésnek a tankötelezettség korhatárának 15 évre történő leszállítását.
Kérdésre válaszolva közölte: nem látott olyan koncepciót, amely felére csökkentené az egyetemek számát és csupán négy főiskola önálló működése maradhatna meg. Az erről szóló hírekről ő is csak a sajtóból értesült - mondta a fideszes politikus.