-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Bocs, de általánosságban beszélek a nyilvánosság kérdéséről, amit az említett e...2025. 03. 14, 09:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Ugyan nem tudom miről beszélsz, de ha nem vagy képes összerakni, hogy ...2025. 03. 12, 17:14 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: Most én is kijelentem, hogy ezután csak az engedélyemmel idézhetik forrásként amit ide az ...2025. 03. 12, 16:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @cikk "Aki bővebben kíváncsi a kísérletekre, és további hasonlóságokra és különbségekre vá...2025. 03. 12, 16:20 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @bm: Az említett Koko majom bírta nyilvánvalóan azokat a képességeket, amelyekről a majom ...2025. 03. 12, 16:01 Áttörés: beszélő majmok
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A követést adatvédelmi megfontolásokból ellenzők most egy új eszközt kapnak a kezükbe.
A Google hivatalos blogjában Sean Harvey és Rajas Moonka termékmenedzserek jelentettek be egy új, általuk fejlesztett kiterjesztést a Chrome böngészőhöz. A Keep My Opt-Outs nevű szoftver arra ad lehetőséget, hogy a felhasználó folyamatosan letiltsa a hirdetések nyomkövető sütijeit.
A fejlesztés indoklásaként a menedzserek kifejtik, hogy egyre nagyobb az igény követéstiltást biztosító technológiákra (még állami szinten is, az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság – FTC – maga is foglalkozik a kérdéssel). Habár egy igen hatékony és bevett hirdetési formáról van szó – a nyomkövetés segítségével anonim módon fel lehet térképezni az érdeklődési kört, így a felhasználó személyre szabott hirdetésekkel találkozik a weben –, ennek ellenére már több mint ötven amerikai reklámcég és -szövetség csatlakozott ahhoz az önszabályozást követelő mozgalomhoz, melynek célja, hogy a felhasználók minél több olyan, egyszerűen használható megoldáshoz férjenek hozzá, amelyekkel letilthatják a nyomkövetést, ha akarják.
Hasonló, nyomkövetést tiltó megoldás már az új Internet Explorerben is lesz, és tegnapelőtt a Mozilla is bejelentette, hogy dolgoznak egy ilyen technológián. Azt érdemes megjegyezni, hogy míg a Microsoft megoldása általános, de felhasználói aktivitást igényel a tiltólista létrehozása, addig a hirdetésekből élő Google és Mozilla más utat választott: csak akkor hatékony a tiltás, ha maga a harmadik fél, a hirdető is úgy gondolja, és csatlakozik a kezdeményezéshez.