-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Nyílt levélben fordultak a Budapesti Corvinus Egyetem hallgatói Hoffmann Rózsa oktatási államtitkárhoz. A diákok azt írták: bár többször felmerült, majd mindig megcáfolták a Corvinus megszüntetését, feldarabolását, még sincsenek tisztában azzal, hogy mi történik valójában.
Az MTI-hez csütörtökön eljuttatott levélben a hallgatók úgy fogalmaztak: sajnálattal látják, hogy hónapok óta bizonytalanság uralkodik körülöttük. Az egyetem polgárainak azonban joguk van ismerni, hogyan alakul a Corvinus sorsa, és ezt milyen szempontok alapján, kik és mikor döntik el.
Kiemelték: tisztában vannak vele, hogy a felsőoktatás megújításakor számos, sok esetben egymással is rivalizáló szempontot kell figyelembe venni, ám hiszik, hogy ilyen mérvű átalakításkor a legfontosabb szempontnak mégiscsak az egyetemi polgárok érdekének kellene lennie.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Bíznak benne, hogy a felsőoktatás jövőjét alakító döntéshozók ezt mindenkor tiszteletben tartják, hogy a magyar felsőoktatás ne csak átalakulhasson, hanem valóban meg is újulhasson – fogalmaztak a levélben. Kitértek arra is, hogy az egyetem nem csak a puszta számokban mérhető eredmények miatt védendő: a Corvinus számos olyan, lelkes diákok által alapított öntevékeny szervezetnek ad otthont, amelyek más egyetemeken nincsenek vagy csak elenyésző számban vannak jelen.
Vannak köztük olyanok, amelyek nemzetközi nyári egyetemeket és színvonalas szakmai programokat szerveznek, van, amelyik elismert szakmai gyakorlatokat, a társadalmi integrációt és a közösségi felelősségvállalást erősítő önkéntes munkát – sorolták, és kitértek a Corvinus szakkollégiumaira is. A szakkollégiumok védendő és értékes elemei a magyar felsőoktatási rendszernek, s örömmel tapasztalták, hogy az államtitkárság által benyújtott tervezetben is kiemelt szerepet kapott a kiválóságok támogatása - fejtették ki.
Az MTI birtokába került, március végi javaslat szerint tizenkét felsőoktatási képzési és kutatási fejlesztési pólust alakítanának ki. Eszerint a közép-magyarországi agrárpólushoz tartozna a Szent István Egyetem mezőgazdaság- és környezettudományi, gépészmérnöki, állatorvos-tudományi, gazdaság- és társadalomtudományi kara, a Budapesti Corvinus Egyetem élelmiszer-tudományi, kertészettudományi és tájépítészeti kara, a pénzügyi-gazdasági felnőttképzésihez a Budapesti Gazdasági Főiskola és a Szolnoki Főiskola. A közép-magyarországi műszaki-gazdasági kutatóegyetemi pólus része lenne a Budapesti Corvinus Egyetem gazdálkodástudományi és társadalomtudományi kara és a Műegyetem.
Hoffmann Rózsa oktatási államtitkár az Ifjúsági Kereszténydemokrata Szövetség április végi küldöttgyűlésén azt mondta: azok a kósza hírek, amelyek a Budapesti Corvinus Egyetem vagy egy-egy vidéki főiskola bezárásáról szólnak, nem igazak. Azt kérték, a felsőoktatási intézmények tekintsék át a jelen körülmények között a lehetőségeiket, hol tudnak együttműködni, hol tudják a képzéseket szűkíteni.