-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Bocs, de általánosságban beszélek a nyilvánosság kérdéséről, amit az említett e...2025. 03. 14, 09:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Ugyan nem tudom miről beszélsz, de ha nem vagy képes összerakni, hogy ...2025. 03. 12, 17:14 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: Most én is kijelentem, hogy ezután csak az engedélyemmel idézhetik forrásként amit ide az ...2025. 03. 12, 16:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @cikk "Aki bővebben kíváncsi a kísérletekre, és további hasonlóságokra és különbségekre vá...2025. 03. 12, 16:20 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @bm: Az említett Koko majom bírta nyilvánvalóan azokat a képességeket, amelyekről a majom ...2025. 03. 12, 16:01 Áttörés: beszélő majmok
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
hogy benn maradjunk a bajnokságban,
hanem megnyerjük azt”
A magyar közoktatás sok esetben irányt mutatott a világnak – legalábbis Kósa Lajos szerint.
Szeptemberben egy olyan fejlesztési program indul, amely egy ingyenesen elérhető portál révén segíti a tanítást és a tanulást – erről az Emberi Erőforrások Minisztériumának köznevelésért felelős államtitkára beszélt csütörtökön Debrecenben, a Kölcsey Központban. Czunyiné Bertalan Judit az Oktatás a 21. században – határok nélkül című, kétnapos Kárpát-medencei szakmai konferenciát megnyitva hozzátette: mind a pedagógusok, mind a tanulók munkáját megkönnyítheti, hatékonnyá teheti a portál, amelynek felületén a pedagógusok megoszthatják majd tapasztalataikat. Az államtitkár a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. (Kello), az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) és a Nemzetstratégiai Kutatóintézet (MSKI) által szervezett eseményen stratégiai ügynek nevezte az együttgondolkodást, amely a köznevelésen keresztül a nemzet megmaradását szolgálja a Kárpát-medencében.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Kósa Lajos fideszes országgyűlési képviselő beszédében szólt a nemzetpolitikában 2010-ben bekövetkezett szemléletváltásról. Közlése szerint ennek lényege: nemcsak megmaradni, hanem a legjobbnak kell lenni. A politikus sporthasonlattal élt: nem az a cél, hogy benn maradjunk a bajnokságban, hanem megnyerjük azt. A továbbiakban arról szólt, hogy a magyar közoktatás sok esetben irányt mutatott a világnak. Ennek lehetünk most a tanúi Kárpátalján, ahol sok nem magyar ajkú gyermek választ magyar tannyelvű iskolát. A politikus közölte: a legfontosabb feladat, hogy a legerősebb integrációs szerepet betöltő oktatási rendszer jöjjön létre a Kárpát-medencében.
Szász Jenő, a Nemzetstratégiai Kutatóintézet elnöke szólt a magyar kormánynak a nemzetegyesítés érdekében végzett munkájáról, így a nemzeti összetartozás napjáról, a kettős állampolgárság és a választójog kiterjesztéséről. Utóbbi kapcsán azt javasolta, hogy minden százezer külhoni magyar után legyen egy képviselő a magyar parlamentben. Üdvözölte továbbá azt az alaptörvényben szereplő passzust, amely szerint Magyarország felelősséget visel a külhoni magyarok iránt. A Nemzetstratégiai Kutatóintézet legfontosabb feladatának nevezte Szász Jenő a humánvagyon megóvását, a szülőföldön maradást és a nemzeti integráció megvalósítását. A továbbiakban kiállt amellett, hogy a keleti és a déli nyitással egyidejűleg a Kárpát-medence felé is nyitni kell.
„Ennek érdekében összefüggő hálózatot kell kiépíteni az oktatás területén, bevonni az uniós többletforrásokat. Ha lesz megélhetés, fiataljaink itthon és otthon maradnak” – vetítette előre a székelyföldi politikus, aki Márton Áron püspök szavaival zárta beszédét: minden nép annyit ér, amennyi értéket magából ki tud termelni.
Burus Siklódi Botond, a Romániai Magyar Pedagógusok Szövetségének elnöke a konferencia céljáról úgy fogalmazott: a kulturális identitás egyedüli záloga a tudás, ezért van szükség az együttgondolkodásra. További célként jelölte meg a magyar nyelvű minőségi oktatás fejlesztését, a korszerű oktatási módszerek megismertetését, a képzéseken való részvételt. Azt javasolta a mintegy 270 jelenlévőnek, hogy legyenek nyitottak az új befogadására, miközben közvetítik a hagyományos értékeket is.