-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Új blog indult, amelyen a tankönyvekkel kapcsolatos tapasztalatokat lehet megosztani.
„Van, amihez mindenki ért. A foci, az iskola és a tankönyv is ide tartozik. Ebben a blogban a tankönyvekről beszélünk” – ezekkel a mondatokkal indult útjára a Tankönyvek című blog, ami – nem váratlanul – tankönyvekről szól „diákoknak, tanároknak, szülőknek, mindenkinek, aki iskolába jár vagy járt”. „Milyen a jó tankönyv? Egy másik miért rossz? Tanulod? Tanítod? Netán írod? A gyereked, unokád használja? Vagy a szomszéd? Szólj hozzá! Adj tanácsot!” – biztatnak a szerzők.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Az új kísérleti tankönyvek nyelvtani köteteiről és munkafüzetekről a Mivel kísérleteznek a kísérleti tankönyvek? című sorozatunkban írtunk. De korábban is rendszeresen foglalkoztunk tankönyvekkel. A blogot a Történelemtanárok Egylete (TTE) indította, mivel „fontosnak tartja, hogy a bármely tankönyvről mindenki kifejthesse véleményét”. Az általunk is sokat elemzett és kritizált új OFI-tankönyvek elemzésére Tankönyv vagy Tankönyvek? címmel indítottak programot a Norvég Civil Alap támogatásával. Ebben a munkában a Magyartanárok Egyesülete, az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete, a Az Európai Szülők Egyesületének (EPA) magyar tagszervezete, és a tankönyvesek civilszervezete, a TANOSZ is részt vesz.
Az új blogon egyelőre csak a beköszöntő bejegyzés van fönt, de érdemes lesz nyomon követni az ott zajló vitát – tanárként és szülőként egyaránt. Azt pedig csak remélhetjük, hogy a szakmai diskurzus elér majd az oktatásügyi döntéshozókig is.