-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kétségtelen, hogy majd ha tudunk valamit a jelenleg ismertnél korábbi ...2024. 11. 22, 14:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 14 "..az állítólagos "ősnyelvről" azért könnyű bármit (és annak az ellenkezőjét...2024. 11. 22, 14:17 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Minden harmadik diák ki van téve online zaklatásnak – derült ki amerikai kutatók felméréséből.
Egy általános és középiskolások körében végzett felmérés szerint nagyon sok gyerek van kitéve online zaklatásnak, viszont nagyon kevesen tudnak a biztonságos internetezés lehetőségeiről. A felmérések eredményeit az International Journal of Social Media and Interactive Learning Environments című szaklapban fogják ismertetni – adta hírül a Science Daily.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A Rhode Island-i Johnson & Wales Egyetem kutatói egy kérdőíves vizsgálatban több mint 4200 diákot kérdeztek ki arról, hogy mit tudnak az interneten rájuk leselkedő veszélyekről, az internet megfelelő használatáról, a közösségi oldalakról, illetve kifejezetten azokról a viselkedésformákról, amelyek internetes zaklatáshoz vagy trollkodáshoz vezethetnek. A kérdőív 47 elemét és 5 dimenzióját használta a kutatók által már korábban is használt SKIRB-kérdőívnek (Survey of knowledge of internet risk and behavior).
Az eredmények azt mutatták, hogy minden harmadik gyerek vallotta azt, hogy zaklatásnak van kitéve. Ezzel együtt igen alacsony azoknak a diákoknak az aránya, akik szülői kontroll mellett interneteznek: az általános iskola felső tagozatos korosztályának körülbelül harmadát, míg a középiskolások 17 százalékát ellenőrzik a szülők internetezés közben. Továbbá kiderült, hogy összességében a diákok tudása a biztonságos internetezésről igen szerény.
A digitális bennszülöttek szülei és a gondviselői elsősorban az otthonukon kívül leselkedő veszélyektől próbálják megóvni a gyerekeiket, hiszen ők még olyan környezetben nőttek fel, amelyben a veszélyek nagy része az otthoni környezeten kívül esett. Azt nem veszik figyelembe, hogy a mai gyerekek egészen más környezetben fejlődnek: életük szerves része a cybertér. Tíz gyerekből kilenc fér hozzá otthon számítógéphez, és a tinédzserek 93 százaléka használja rendszeresen az internetet.
„A gyerekek ellenőrzése, megóvása elképesztően nehézzé vált azáltal, hogy az internet az okostelefonok és a táblagépek révén már a zsebükben van. Így ezek a gyerekek akkor sincsenek biztonságban, amikor az otthonukban vagy az iskolában tartózkodnak. Valójában az interneten rájuk leselkedő veszélyek komolyabban, mint amelyek a külvilágban vannak” – mondtál a kutatócsoport tagjai. Ezzel együtt azt is hangsúlyozták, hogy a tizenévesek nincsenek tudatában annak, hogy milyen fenyegetéseknek vannak kitéve online, vagy ha tudnak is a veszélyekről, úgy állnak hozzá, hogy „velem ez úgysem történhet meg”. Ez a fajta hozzáállás pedig azt is eredményezi, hogy a problémákkal maguk próbálnak megküzdeni, nem szólnak a szüleiknek az interneten őket érő inzultusokról.
A kutatók az eredmények alapján azt javasolják, hogy a mind az otthoni, mind pedig az iskolai környezetben kifejezetten neveljék a gyerekeket az online viselkedéssel kapcsolatban. Csak a felvilágosítás által érhető el az, hogy a gyerekek kevesebb sérülésnek legyenek kitéve az online világban.
Forrás