-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Bocs, de általánosságban beszélek a nyilvánosság kérdéséről, amit az említett e...2025. 03. 14, 09:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Ugyan nem tudom miről beszélsz, de ha nem vagy képes összerakni, hogy ...2025. 03. 12, 17:14 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: Most én is kijelentem, hogy ezután csak az engedélyemmel idézhetik forrásként amit ide az ...2025. 03. 12, 16:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @cikk "Aki bővebben kíváncsi a kísérletekre, és további hasonlóságokra és különbségekre vá...2025. 03. 12, 16:20 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @bm: Az említett Koko majom bírta nyilvánvalóan azokat a képességeket, amelyekről a majom ...2025. 03. 12, 16:01 Áttörés: beszélő majmok
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Sok gyerek küzd szervi okra visszavezethető kommunikációs zavaroktól (ilyen pl. a cerebrális parézis). A legtöbbjüknek komoly problémát jelent, ha az iskolából hazatérve be szeretnének számolni a napi történésekről. Nekik segít a „How was school today?” (Mi volt ma a suliban?) elnevezésű szoftver – számolt be róla a BBC.
A program érzékelők és rögzítő eszközök segítségével gyűjt információt a gyerekek napjáról, majd mindezt történetté alakítja, amelyet aztán otthon megmutathatnak a szüleiknek.
Az eszköz az Aberdeeni és a Dundee-i Egyetem, valamint a fogyatékkal élőket segítő skóciai szervezet, a Capability Scotland összefogásából született.
A szoftvert elsőként a renfrewshire-i Corseford School különleges iskola diákjai és oktatói próbálhatták ki. A fogadtatás rendkívül kedvező volt.
Rebecca Clelland, az iskola egyik diákja a következőket mondta róla: „újszerű volt. Igazán élveztem.” Nicole Vallery, aki szintén az iskolába jár, így nyilatkozott: „Jó volt részt venni a How was school today? programban. Jót tett nekem”.
Nicole édesanyja szintén örömmel üdvözölte a szoftvert: „nagyon élveztük a használatát, és élvezettel hallgattuk, ahogy Nicole mesél. A program segítségével gördülékenyen tudott beszélni, gyorsan válaszolt a kérdésekre, jóval interaktívabb volt, és részletesen beszámolt a napjáról”.
A tervek szerint a szoftvert a jövőben továbbfejlesztik, hogy minél több, különböző szintű és típusú fogyatékkal élőn segíthessen.