-
Sándorné Szatmári: @nasspolya: (Hátha ennyi idő után még elolvasod..) -29-ben ezt írtad: ".... mi a pontos kü...2024. 11. 23, 12:47 A nyitás tárgya
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kétségtelen, hogy majd ha tudunk valamit a jelenleg ismertnél korábbi ...2024. 11. 22, 14:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 14 "..az állítólagos "ősnyelvről" azért könnyű bármit (és annak az ellenkezőjét...2024. 11. 22, 14:17 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
– de nem a Facebookon!
A Facebook eltávolította a bécsi Leopoldmuseum által közzétett, a Meztelen férfiak című kiállítást reklámozó posztokat. A hozzászólások szerint a művészetet nem lehet cenzúrázni akkor sem, ha provokatív.
Vihart kavart a bécsi Leopold Múzeum a Meztelen férfiak című kiállításának plakátjával. A Meztelen férfiak 1800-tól napjainkig című kiállítás pénteken nyílt meg az egyik leghíresebb bécsi múzeumban. A Leopold Múzeum január 28-ig látogatható kiállítása azt a témát járja körül, hogyan jelenik meg az elmúlt két évszázad nyugati művészetében a meztelen férfitest és hogyan változott a férfi társadalmi szerepéről alkotott felfogás.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A múzeum a 300 kiállítási tárgy közül az egyiket, a Pierre&Gilles francia alkotópáros Vive la France (Éljen Franciaország!) című fotóját tette a városszerte kiragasztott plakátokra. A képen három izmos fiatal férfi - egy fekete bőrű, egy arab és egy fehér - látható egy futballstadionban. Körülöttük a levegőben a francia zászló színeiben pompázó konfetti hullik és semmi más nincs rajtuk, mint kék, fehér és vörös zokni, valamint futballcipő.
Miután sokan sértőnek találták a plakátokat és panaszok özöne érkezett a múzeumhoz, a posztereken – legalábbis egy részükön – utólag kitakarták az intim részeket. A Facebook közösségi portál már korábban eltávolította a múzeum által közzétett és az eredeti plakátot bemutató posztokat. A közösségi portálon közzétett hozzászólások szerint mások nem találnak kivetnivalót a ruhátlan férfiak látványában és úgy érvelnek, hogy a művészetet nem lehet cenzúrázni akkor sem, ha provokatív.
„Nem olcsó reklámfogásnak szántuk, de természetesen figyelmet akartunk kelteni. Úgy gondoljuk, hogy az embereket szembesíteni lehet a meztelen igazsággal” – mondta Tobias Natter múzeumigazgató egy sajtótájékoztatón. „A városban egy másik plakát egy Gustav Klimt-kiállítást reklámoz. Azon a női alak csak egy nyakláncot visel és mégsem háborodik fel rajta senki” – mutatott rá.
A plakáttal ellentétben nem okozott felháborodást a kiállítás egy másik reklámja, Ilse Haider salzburgi képzőművész Mr. Big című alkotásának felnagyított mása. A múzeum előtt elhelyezett, ádámkosztümöt viselő, négy méter magas fekvő férfialak előtt sok arra járó turista megáll fényképezkedni.