-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Bocs, de általánosságban beszélek a nyilvánosság kérdéséről, amit az említett e...2025. 03. 14, 09:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Ugyan nem tudom miről beszélsz, de ha nem vagy képes összerakni, hogy ...2025. 03. 12, 17:14 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: Most én is kijelentem, hogy ezután csak az engedélyemmel idézhetik forrásként amit ide az ...2025. 03. 12, 16:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @cikk "Aki bővebben kíváncsi a kísérletekre, és további hasonlóságokra és különbségekre vá...2025. 03. 12, 16:20 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @bm: Az említett Koko majom bírta nyilvánvalóan azokat a képességeket, amelyekről a majom ...2025. 03. 12, 16:01 Áttörés: beszélő majmok
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Az újsághíreket a gyerekek számára is érthető, érdekes írásokká változtató okostelefon-alkalmazást fejlesztett ki egy japán napilap egy marketingcéggel összefogva.
A „valóságkiterjesztő” alkalmazás úgy működik, hogy a készüléket a nyomtatott újság fölé tartják, majd a fejlesztés „átírja” a híreket, a képernyőn pedig megjelenik a gyerekekre szabott változat. A fejlesztés a Tokió Simbun és a Dentsu cég közös munkája. Az alkalmazás a nyers stílusú, a gyerekek számára ismeretlen írásjeleket is tartalmazó híreket egyszerűbb, érthetőbb és érdekesebb nyelvezetű szövegekké változtatja a mobil képernyőjén, sőt, előugró, a tartalmat magyarázó mesefigurákkal és animációkkal gazdagítja az olvasói élményt a fiatal generáció számára.
A Dentsu által közzétett bemutatóanyagok szerint az alkalmazás lehetővé teszi a gyerekek számára, hogy érdekes írásokon keresztül tudják megérteni a komoly társadalmi problémákat, a gazdasági folyamatokat és politikai eseményeket, így a fejlesztés oktatási célokat is szolgálhat. Emellett a program a családon belüli kommunikációt is javíthatja azáltal, hogy a szülők és gyermekeik több közös témát tudnak megbeszélni. A lap közlése szerint az alkalmazásletöltések száma 2100 százalékkal emelkedett a közelmúltban, bár azt nem tették közzé, hogy milyen időintervallum alatt.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Az úttörő kezdeményezésre a hirdetők is kedvezően reagáltak. A program sikere miatt egyre több cég közöl olyan hirdetéseket a Tokió Simbunban, amelyek egyszerre a szülőket és a gyerekeket is célozzák. A Dentsu szerint az alkalmazás kifejlesztésével új jövőt akarnak teremteni a nyomtatott sajtó számára. Egyesek ugyanakkor szkeptikusak a kezdeményezést illetően: szerintük egyszerűbb lenne a gyerekeknek szánt híreket önmagukban közzétenni az interneten.
A Tokió Simbun nem az első japán cég, amely okostelefon-alkalmazással próbálja megnyerni a fiatal közönséget. A Toyota korábban olyan programot adott ki ToyToyota néven, amellyel a gyerekek szüleik mellett ülve virtuálisan „vezethetik” a családi autót mobiltelefonjukon keresztül.