-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kétségtelen, hogy majd ha tudunk valamit a jelenleg ismertnél korábbi ...2024. 11. 22, 14:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 14 "..az állítólagos "ősnyelvről" azért könnyű bármit (és annak az ellenkezőjét...2024. 11. 22, 14:17 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Egy új tanulmány szerint hatékonyabb, ha egy terméket elvont leírással ajánlunk.
A Journal of Consumer Research (Fogyasztási Felmérések Folyóirata) egy új tanulmánya azt vizsgálta, hogy egymás közötti beszélgetésükben a fogyasztók az elvontabb vagy a konkrétabb termékleírásra reagálnak kedvezőbben. A felmérés szerint az elvont leírások erősebb hatást váltanak ki.
A hollandiai Erasmus Egyetem kutatói azt találták, hogy ha általuk kedvelt márkákkal volt jó tapasztalata a fogyasztóknak, akkor elvontabb fogalmakkal dicsérték azt mások számára. Ha nem kedvelt márkájú termékkel volt jó tapasztalatuk, azt konkrétabb kifejezésekkel írták le.
A nem kedvelt márkáknál a konkrét leírás kiemeli a tapasztalat egyedi mivoltát.
A fogyasztók reakciója is más volt az elvont és a konkrét élménybeszámolókra. Az elvont dicséret alapján jobbnak ítélték meg a termékeket, az elvont kritika alapján pedig rosszabbnak, mint a konkrét nyelvhasználat esetében. Tehát ha ajánlani akarunk egy terméket vagy éppen lebeszélni akarunk valakit róla, akkor használjunk elvont leírást. Ne azt mondjuk, hogy milyen szép fehérre mosta a lepedőt, hanem hogy milyen jó a tisztítóhatása.