-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Bocs, de általánosságban beszélek a nyilvánosság kérdéséről, amit az említett e...2025. 03. 14, 09:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Ugyan nem tudom miről beszélsz, de ha nem vagy képes összerakni, hogy ...2025. 03. 12, 17:14 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: Most én is kijelentem, hogy ezután csak az engedélyemmel idézhetik forrásként amit ide az ...2025. 03. 12, 16:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @cikk "Aki bővebben kíváncsi a kísérletekre, és további hasonlóságokra és különbségekre vá...2025. 03. 12, 16:20 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @bm: Az említett Koko majom bírta nyilvánvalóan azokat a képességeket, amelyekről a majom ...2025. 03. 12, 16:01 Áttörés: beszélő majmok
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Egy új tanulmány szerint hatékonyabb, ha egy terméket elvont leírással ajánlunk.
A Journal of Consumer Research (Fogyasztási Felmérések Folyóirata) egy új tanulmánya azt vizsgálta, hogy egymás közötti beszélgetésükben a fogyasztók az elvontabb vagy a konkrétabb termékleírásra reagálnak kedvezőbben. A felmérés szerint az elvont leírások erősebb hatást váltanak ki.
A hollandiai Erasmus Egyetem kutatói azt találták, hogy ha általuk kedvelt márkákkal volt jó tapasztalata a fogyasztóknak, akkor elvontabb fogalmakkal dicsérték azt mások számára. Ha nem kedvelt márkájú termékkel volt jó tapasztalatuk, azt konkrétabb kifejezésekkel írták le.
A nem kedvelt márkáknál a konkrét leírás kiemeli a tapasztalat egyedi mivoltát.
A fogyasztók reakciója is más volt az elvont és a konkrét élménybeszámolókra. Az elvont dicséret alapján jobbnak ítélték meg a termékeket, az elvont kritika alapján pedig rosszabbnak, mint a konkrét nyelvhasználat esetében. Tehát ha ajánlani akarunk egy terméket vagy éppen lebeszélni akarunk valakit róla, akkor használjunk elvont leírást. Ne azt mondjuk, hogy milyen szép fehérre mosta a lepedőt, hanem hogy milyen jó a tisztítóhatása.