nyest.hu
Kövessen, kérem!
Legutolsó hozzászólások
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
Meggyőző akar lenni? Beszéljen zavarosan!

Egy új tanulmány szerint hatékonyabb, ha egy terméket elvont leírással ajánlunk.

nyest.hu | 2010. január 29.
|  

A Journal of Consumer Research (Fogyasztási Felmérések Folyóirata) egy új tanulmánya azt vizsgálta, hogy egymás közötti beszélgetésükben a fogyasztók az elvontabb vagy a konkrétabb termékleírásra reagálnak kedvezőbben. A felmérés szerint az elvont leírások erősebb hatást váltanak ki.

A hollandiai Erasmus Egyetem kutatói azt találták, hogy ha általuk kedvelt márkákkal volt jó tapasztalata a fogyasztóknak, akkor elvontabb fogalmakkal dicsérték azt mások számára. Ha nem kedvelt márkájú termékkel volt jó tapasztalatuk, azt konkrétabb kifejezésekkel írták le.

A nem kedvelt márkáknál a konkrét leírás kiemeli a tapasztalat egyedi mivoltát.

A fogyasztók reakciója is más volt az elvont és a konkrét élménybeszámolókra. Az elvont dicséret alapján jobbnak ítélték meg a termékeket, az elvont kritika alapján pedig rosszabbnak, mint a konkrét nyelvhasználat esetében. Tehát ha ajánlani akarunk egy terméket vagy éppen lebeszélni akarunk valakit róla, akkor használjunk elvont leírást. Ne azt mondjuk, hogy milyen szép fehérre mosta a lepedőt, hanem hogy milyen jó a tisztítóhatása.

Információ
X