-
ganajtúrós bukta: @Sándorné Szatmári: Amúgy nincs kedved kalandmesternek jelentkezni a legközelebbi m.a.g.u....2025. 07. 09, 18:00 Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Egyetlen konkrétum van a hosszú szövegedben: a magyarban E3-ban nincs ...2025. 07. 09, 11:17 Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
-
Sándorné Szatmári: @ganajtúrós bukta: Idézet a cikkből: "...erősen kritizálják a nyelvcsalád fogalmát. Ennek ...2025. 07. 09, 10:23 Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
-
ganajtúrós bukta: @Sándorné Szatmári: Az alapszókincs az olyan szavak amiket nap mint nap folyamatosan haszn...2025. 07. 08, 23:12 Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Igen, feltételezem, hogy nem véletlenül maradtak fenn.. Nem ki, hanem rátalálta...2025. 07. 08, 11:17 Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Egy új tanulmány szerint hatékonyabb, ha egy terméket elvont leírással ajánlunk.
A Journal of Consumer Research (Fogyasztási Felmérések Folyóirata) egy új tanulmánya azt vizsgálta, hogy egymás közötti beszélgetésükben a fogyasztók az elvontabb vagy a konkrétabb termékleírásra reagálnak kedvezőbben. A felmérés szerint az elvont leírások erősebb hatást váltanak ki.
A hollandiai Erasmus Egyetem kutatói azt találták, hogy ha általuk kedvelt márkákkal volt jó tapasztalata a fogyasztóknak, akkor elvontabb fogalmakkal dicsérték azt mások számára. Ha nem kedvelt márkájú termékkel volt jó tapasztalatuk, azt konkrétabb kifejezésekkel írták le.
A nem kedvelt márkáknál a konkrét leírás kiemeli a tapasztalat egyedi mivoltát.
A fogyasztók reakciója is más volt az elvont és a konkrét élménybeszámolókra. Az elvont dicséret alapján jobbnak ítélték meg a termékeket, az elvont kritika alapján pedig rosszabbnak, mint a konkrét nyelvhasználat esetében. Tehát ha ajánlani akarunk egy terméket vagy éppen lebeszélni akarunk valakit róla, akkor használjunk elvont leírást. Ne azt mondjuk, hogy milyen szép fehérre mosta a lepedőt, hanem hogy milyen jó a tisztítóhatása.