-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Korrupt és alacsony színvonalú a magyar média – egy friss kutatás szerint így vélekednek a szakmájukról a hazai újságírók.
Az újságírók többsége úgy gondolja, a szakmát jelentősen befolyásolja a politika, és a sajtó dolgozóinak túlnyomó része korrupt. Hármas alá – ha osztályozni kéne, ezt a jegyet adnák a média korrupció elleni védekező mechanizmusaira a sajtó képviselői.
A Médiatükör 2010 nevű online kutatást az Uniomedia Communications és a Nézőpont Intézet munkatársai végezték, akik összesen 500 újságírót kértek fel a szakma értékelésére. Magyarországon eddig ez volt az első átfogó médiafelmérés.
Politika
Az e-kérdőívre válaszoló újságírók 61 százaléka szerint szakmája teljesen vagy részben a politika által befolyásolt. A bulvármédiában dolgozóknál viszont még ennél is magasabb az arány: az itt dolgozók 80 százaléka vallotta, hogy a magyar újságírást jelentősen befolyásolja a politika. Mindössze 11 százalék állította, hogy nagyrészt független ettől a tényezőtől.
Korrupció
Ami a korrupciót illeti, a kutatásban résztvevők döntő többsége szerint lesújtó a helyzet: a megkérdezettek 61 százaléka számolt be arról, hogy tud konkrét megvesztegetési esetről. A legrosszabbnak a felsővezetők ítélik a helyzetet: köztük 30 százalék tartja teljesen vagy részben korruptnak a szakmát, és csak mintegy 20 százalékuk véli azt nagyrészt vagy teljesen feddhetetlennek. A média korrupciós indexe ugyanakkor nem sokkal rosszabb, mint a más szférákban megfigyelhető hazai átlag: egytől ötig terjedő skálán 2,96, azaz „hármas alá”.
Újságírói színvonal
A válaszadók meglehetősen kedvezőtlenül jellemezték a magyar újságírás színvonalát is. A médiamunkások 43 százaléka elégtelenre vagy elégségesre osztályozta a hazai média nívóját, 49 százalékuk adott közepes osztályzatot, és csupán 8 százalékuk jó érdemjegyet – míg jelest egyetlen válaszadó sem. A tényfeltáró újságírás helyzetét pedig különösen sötéten ítélték meg: e területen a megkérdezettek 69 százaléka értékelte elégtelenre vagy elégségesre újságíróink teljesítményét.
Felelősség
A kérdőív arra is rákérdezett, az alacsony szakmai színvonalért kit tartanak felelősnek a média képviselői. A legtöbben (72 %) a kiadókat és a médiatulajdonosokat okolták, de sokan ítélték felelősnek a piac felsővezetőit (65 %), és magukat az újságírókat is (56 %). A politikusokat 55 százalék hibáztatta. Érdekes összefüggés, hogy a politikai újságírók tartják leginkább felelősnek a kiadókat és a tulajdonosokat, míg a bulvárújságírás területén működők a politikusokat jelölték meg nagyobb arányban.
Ki a fontos?
S hogy munkájuk során kinek próbálnak leginkább megfelelni az újságírók? Meglepő módon az olvasótábort kevesebben tartják szem előtt (54 %), mint a vezetőség elvárásait (64 %). A politikai elvárásokat 34 százalék veszi számításba, a hirdetők igényeit pedig 38 százalék tartja fontosnak.
PR
A felmérés arra is fényt derített, hogy a PR szakmát általában véve nem becsülik sokra a médiában dolgozók. Válaszadók 91 százaléka szerint a PR szakemberek nem rendelkeznek elegendő ismerettel a hazai médiáról, és csaknem ugyanennyien gondolják azt, hogy a PR szakma képviselői egyáltalán nem tudják, milyen információnak van hírértéke a média számára.