-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Ázsián kívül terjeszkedne a kínai média, mely a hírvilág nagy nemzetközi szereplőivel, így a BBC-vel, a Reuters-szel és az al-Dzsazírával is felvenné a versenyt a jövőben. Az országon belül a mikroblog terjed gyorsan.
A központi vezetés a jelenlegi ötéves terv ideje alatt (2011-2015) kiemelten támogatja a külföldön terjeszkedni kívánó hírügynökségeket, sajtótermékeket, valamint kiadókat – jelentette be Csen Jing-ming (Chen Yingming), a kínai sajtóhatóság, a GAPP nemzetközi osztályának igazgatóhelyettese január közepén. Számos projekt a fejlett országokat érinti, ám a központ törekvése, hogy a kínai média termékei a világ kevésbé fejlett részeibe is eljussanak. Kiemelt célpontot jelentenek az afrikai, latin-amerikai és a Kína szomszédságában fekvő országok – részletezte a tervet Csen.
Kínának minél előbb a nemzetközi kulturális piac szereplőjévé kell válnia. A kelet-ázsiai ország jelenleg a világ második legnagyobb gazdasága, ám kiadványai javarészt határokon belül maradnak – sürgette a változást Vu Su-lin (Wu Shulin), a GAPP másik vezetője is. A terjeszkedés pedig már meg is kezdődött. A kommunista párt szócsövének tartott People's Daily internetes ága 2008-ban Japánban, majd 2010-ben az Egyesült Államokban nyitott leányvállalatot, pozícióját hangsúlyozandó utóbbi esetben a New York-i Empire State Building 30. emeletén.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A Hszinhua hírügynökség kevéssel több mint 30 fős induló csapatának 2011 végén a Brodway-n vásárolt irodát, a szomszédos Times Square-en pedig egy 20 méteres óriáskijelzőn népszerűsíti logóját. A hírügynökségnek Kairóban és Hongkongban van központja, ezen túl világszerte 107 nemzetközi irodát tart fenn. A China Daily szintén tavaly nyitott új irodát New York-ban, előtte pedig Washingtonban és Londonban tett hasonlóképp. A kínai sajtóértesülések szerint a központi televízió, a CCTV is az amerikai piacot célozta meg, s indulásnak 50-80 fős stábot toborozva idén vagy jövőre kezdené meg a munkát az Egyesült Államokban.
Ugyancsak idei terv a CCTV részéről, hogy műholdas televízióadást indítson Afrikában, ahol a Hszinhua hírügynökség hasonló lépésével már tízmilliókat ültet naponta képernyő elé. Idén a New York-i lakosok is bővíthetik Kínával kapcsolatos tudásukat, a következő hetekben debütál ugyanis a városban egy 24-órás kínai nyelvű adó, mely híradásokat és szórakoztató műsorokat sugároz majd.
A kulturális deficit leküzdése, s a „kínai látásmód” közelebb hozatala évek óta napirenden van Kínában. Ennek fontosságáról értekezett Hu Csin-tao (Hu Jintao) államfő az idei év első napjaiban, aki a kínai kultúra nemzetközi színtéren való terjesztését, a Nyugathoz való felzárkózást hangsúlyozta.
Ugrásszerűen megnőtt a mikrobloggerek száma Kínában, regisztrálniuk kell
Ugrásszerűen megnőtt Kínában a mikroblogot írók száma, tavaly megközelítette a háromszázmillió főt – írta honlapján a BBC brit közszolgálati adó kínai sajtójelentéseket ismertetve.
A kínai internet-felhasználók száma mára meghaladta az 500 millió főt az 1,3 milliárd fős ázsiai országban, akiknek közel fele alkalmazza a migroblogok szolgáltatásait – derült ki a Kínai Internetes Hálózat Információs Központjának legfrissebb felméréséből. A blogtér kivirágzásának egyik következménye, hogy a kormányzat egyre inkább megköveteli a blogolóktól, hogy a valódi nevükön regisztráljanak – állapította meg a szerdai The Guardian című brit lap.
Az újság idézte a kínai tájékoztatási minisztert, aki elmondta: kísérletképpen bevezették a mikroblogot írók kötelező regisztrációját Pekingben, Sanghajban, Tiencsinben (Tianjin), Kuangcsouban (Guangzhou) és Sencsenben (Shenzhen). Ha a kísérlet sikeresnek bizonyul, más országrészekre is kiterjesztik ezt a szabályozást.
„A mikroblog egy új típusú média, amelyen keresztül gyorsan terjedhet az információ, (ezért) jelentős hatású. Tömegekhez jut el, és képes lehet mozgósítani” – idézte Vang Csen (Wang Chen) minisztert a The Guardian.
A kínai tisztségviselő kifejtette: a robbanásszerűen terjedő mikroblogok a kormány segítségére is lehetnek abban, hogy a hatalom értesüljön a társadalmi viszonyok, a közvélemény alakulásáról. „Ugyanakkor szükség van az ellenőrzésre is, a társadalmi stabilitást aláásó híresztelések és a káros, például pornográf tartalmak terjedése miatt” – fűzte hozzá a miniszter.