-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Bocs, de általánosságban beszélek a nyilvánosság kérdéséről, amit az említett e...2025. 03. 14, 09:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Ugyan nem tudom miről beszélsz, de ha nem vagy képes összerakni, hogy ...2025. 03. 12, 17:14 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: Most én is kijelentem, hogy ezután csak az engedélyemmel idézhetik forrásként amit ide az ...2025. 03. 12, 16:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @cikk "Aki bővebben kíváncsi a kísérletekre, és további hasonlóságokra és különbségekre vá...2025. 03. 12, 16:20 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @bm: Az említett Koko majom bírta nyilvánvalóan azokat a képességeket, amelyekről a majom ...2025. 03. 12, 16:01 Áttörés: beszélő majmok
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A nevelőknek és a pedagógusoknak eddig otthon, egyénileg kellett tananyagokat készíteniük.
Hiánypótló tananyagok és taneszközök készültek a német nemzetiségi oktatáshoz és neveléshez, a nyelvkönyvek, munkafüzetek és egyebek mellett digitális anyagok összeállításáról szóló projekt záróeseményét kedden tartották a baranyai megyeszékhelyen. Englenderné Hock Ibolya, a Koch Valéria Iskolaközpont igazgatója az MTI-nek elmondta: a mintegy 200 millió forint európai uniós pályázati támogatásból finanszírozott fejlesztésnek köszönhetően ősztől a német nemzetiségi oktatási és nevelési intézmények úgy tudnak megfelelni az új kerettantervnek, hogy a nevelőknek és a pedagógusoknak otthon, egyénileg kellene tananyagokat készíteniük. Korábban ugyanis erre kényszerültek. Hozzátette: a projekt másik nagy előnye, hogy az érdekes, modern tananyagok megkönnyítik az ismeretek megszerzését a német nemzetiségi nevelésben, oktatásban érintett több mint félezer hazai intézménybe járó gyerekeknek.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A több mint hatvan új, illetve átdolgozott tananyag között van némettankönyv kétnyelvű, valamint nyelvoktató iskoláknak; irodalom- és földrajztankönyv; drámapedagógiai oktatást segítő tananyag; német földrajz-, történelem-, irodalom-, valamint hon- és népismereti atlasz; óvodai nevelést segítő CD és fogalomgyűjtemény. Mindez a köznevelésben tanító, dolgozó óvónők, pedagógusok és mások mellett a Pécsi Tudományegyetem oktatóinak munkáját dicséri – emelte ki.
Heinek Ottó, a Magyarországi Németek Országos Önkormányzatának elnöke az új tananyagok készítését a magyarországi német iskolaügy eddigi legnagyobb szellemi befektetésének nevezte. Örömének adott hangot, hogy emellett infrastrukturális beruházások is segítik az oktatást. Példaként hozta fel a Koch Valéria Iskolaközpontot, ahol a közelmúltban mintegy 600 millió forint értékű fejlesztést valósítottak meg.