-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kétségtelen, hogy majd ha tudunk valamit a jelenleg ismertnél korábbi ...2024. 11. 22, 14:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 14 "..az állítólagos "ősnyelvről" azért könnyű bármit (és annak az ellenkezőjét...2024. 11. 22, 14:17 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Az Apple globális eladásainak 20 százalékát adja a kínai piac, ahol további fejlődésre, a tavalyi bevétel duplájára számít az idén a cég.
A becslések szerint 2012 egésze során mintegy 27 milliárd dolláros értékesítést vár az amerikai óriáscég, csak telefonokból összesen 16 milliót értékesít majd az ázsiai országban – írta a China Daily napilap.
Kína alig három évvel ezelőtt, 2009-ben még csupán két százalékát jelentette a világcég globális eladásainak. Az idei első félévben az Apple kínai eladásai elérték a 12,4 milliárd dollárt, mely alig marad el a tavalyi egész éves 13,3 milliárd dollártól.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A fejlődést jelzi az is, hogy a jelenlegi hat mellé újabb két új saját bolt nyitását tervezi az Apple a kelet-kínai Sencsen (Shenzhen) és a közép-kínai Csengtu (Chengdu) városában.
Az Apple-nek jelenleg Hongkongban egy, Pekingben kettő, Sanghajban pedig három boltja van, és elsősorban a legnagyobb városok lakosai körében népszerű.
A vállalat jelenleg nem képes a kínai kereslet kielégítésére, és ahhoz, hogy lépést tartson a kínai középosztály bővülésével és a rendelkezésre álló jövedelem növekedésével, a jelenlegi boltszám megduplázása kellene –vélik az elemzők.
A vállalat a sikerek mellett ugyanakkor komoly kihívással küzd az ázsiai országban: tavaly december óta húzódik az iPad márkanév használatát illető jogi vita a Proview Technology tajvani céggel. A per elvesztése az iPadek eladásának befagyasztását és dollármilliárdos veszteségeket jelenthetne az Apple számára. A legutóbbi sajtóértesülések szerint ugyanakkor ez az eset nem valószínű: a felek peren kívüli megegyezésen dolgoznak.