-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A gyerekek óvodáskori szociális és érzelmi képességei előrejelezhetik a jövőbeli kilátásaikat, többek közt azt is, hogy kinek lesz összeütközése a törvénnyel – derült ki egy kutatásból.
Már az óvodában kiszűrhető, kiből lesz bűnöző, illetve hogy kinek lesz szüksége önkormányzati szociális bérlakásra – írja a The Telegraph egy a Penn State Universityn készült kutatásra hivatkozva, ami az American Journal of Public Health-ben fog megjelenni a közeljövőben. A kutatás szerint a korai szociális és érzelmi képességek meghatározzák a jövőbeni előmenetelt az oktatás, illetve a munkavállalás terén; ez pedig összefüggésben áll azzal, hogy ki kerül szembe várhatóan a törvényekkel.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A kutatás alapjául 700 gyermek vizsgálata szolgált; őket óvodapedagógusaik nyolc kritérium szerint jellemezték egy ötfokozatú skálán aszerint, hogy mennyire léptek kapcsolatba a társaikkal. Például ilyen állításokat kellett a pedagógusoknak a gyerekekre vonatkozóan osztályozniuk: „segítőkész a többiekkel”; „megosztja a többiekkel a dolgait”; „önállóan megoldja a problémákat”; stb. Amikor a gyerekek felnőttek, kései tizenéves koruktól 25 éves korukig azt vizsgálták meg, hogy hogyan teljesítenek a következő öt területen: oktatás és munkavállalás, állami támogatások igénybevétele, bűncselekmények elkövetése, szerhasználat, mentális egészség.
A kutatók azt találták, hogy akik jobb szociális képességekkel rendelkeztek óvodás korukban, azok sikeresebbek voltak fiatal felnőttként mind az öt vizsgált területen. A gyerekkori értékelés szerinti minden egyes pont veszteséggel az illető esetében 67 százalékkal nőtt annak az esélye, hogy letartóztatják, és 82 százalékkal annak a valószínűsége, hogy szociális bérlakásra várjon 25 éves korában. A kutatásban azt is számításba vették, hogy a szegénységnek, a származásnak, a tinédzser szülőknek, a családi stressznek, a környékbeli bűnözésnek, illetve az agresszió és az olvasás szintjének milyen következményei vannak.
A jó hír az – mondják a kutatók –, hogy mind a szociális, mind pedig az érzelmi képességek fejleszthetőek egészen óvodás kortól kezdődően. És ha ezeket olcsó és hatékony mérési módszerekkel időben feltérképezik, akkor a célzott kompetenciafejlesztéssel csökkenthetőek a kockázatok, illetve megelőzhető, hogy valakiből bűnöző váljék.
Forrás
Future criminals can be spotted at nursery school, study suggests