-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Hangosak vagytok, bénák vagytok, sokan vagytok, de szívesen látunk titeket – így értelmezhetik az oroszok az észt vállalkozók reklámfilmjeit.
Az Észt Vállalkozók Szövetsége reklámkampánnyal szeretett volna orosz turistákat Észtországba csábítani. A reklámszpotokkal azt szerették volna demonstrálni, hogy az országban nincs oroszellenes hangulat, szívesen látják az orosz utazókat, akiket a filmekben matrjoskababák jelképeznek – számolt be róla az Eesti Päevaleht.
Egy facebookos kampány keretében észtországi utazást lehetett nyerni, méghozzá a nyertes 75 barátját is magával vihette volna. Jó nagy buli lehetett volna, éss az észtek ki sem akadtak volna a fékeveszett ünneplésen.
Érthető módon orosz szemmel másképp is lehetett értelmezni az üzenetet. A matrjoskák ugyanis kevéssé civilizált módon viselkednek, időnként pedig egyenesen idiótáknak tűnnek.
A kisfilmek között találhatunk olyat is, melyet nehéz is másképp értelmezni, mint hogy az oroszokkal csak baj van. Oroszországban működő észt vállalkozók kérésére inkább be is szüntették a kampányt, a videók pedig eltűntek a Facebookról.
A kritikusok szerint a reklámkampány meggondolatlan volt, és a bizalom helyett az oroszokról szóló sztereotípiákat – bunkók, ostobák és túl sokan vannak – erősítette meg.
Úgy tűnik, szerencsére az ügy Oroszországban nem keltett nagy visszhangot, és az amúgy sem idilli észt–orosz viszonyt nem terheli még ez a kampány is. De biztos az is, hogy az orosz turisták egyelőre nem indulnak nagyobb kedvvel a Baltikumba.