-
Sándorné Szatmári: @CIkk: Mende Balázs Gusztáv kutató csoportja írta "..az avarok anyai ágú etnogenezise egys...2025. 07. 15, 14:43 2. rész: nomád régészeti konferencia...
-
ganajtúrós bukta: Most találtam a wikiben: "Ugyanez a genom 50% manysi (finnugor), 35% szarmata (indoiráni) ...2025. 07. 12, 20:34 Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
-
ganajtúrós bukta: @Sándorné Szatmári: Amúgy nincs kedved kalandmesternek jelentkezni a legközelebbi m.a.g.u....2025. 07. 09, 18:00 Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Egyetlen konkrétum van a hosszú szövegedben: a magyarban E3-ban nincs ...2025. 07. 09, 11:17 Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
-
Sándorné Szatmári: @ganajtúrós bukta: Idézet a cikkből: "...erősen kritizálják a nyelvcsalád fogalmát. Ennek ...2025. 07. 09, 10:23 Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Drogfüggőséghez hasonlítható tüneteket mutatnak a mobiljukhoz és a közösségi oldalakhoz ragaszkodó amerikai diákok.
Az amerikai diákok annyira ragaszkodnak mobiljaikhoz, a közösségi oldalakhoz és az internethez, hogy a drog- és alkoholfüggőséghez hasonló tüneteket mutatnak – állapította meg egy új tanulmány.
A Marylandi Egyetem kutatói kétszáz diákot kértek meg, hogy egy teljes napra hagyjanak fel mindenféle médiahasználattal. A 24 óra elteltével sok önkéntesnél megvonási tüneteket tapasztaltak: ellenállhatatlan vágyat és szorongást, valamint képtelenséget arra, hogy jól funkcionáljanak médiaeszközeik és közösségi hálójuk nélkül.
Susan Moeller projektvezető, az egyetem újságírással foglalkozó tanszékének professzora elmondta, hogy sok hallgató leírta, mennyire szenvedett kapcsolatai elvesztésétől, amelyet egyesek úgy éltek meg, mintha barátjuk és családjuk nélkül maradtak volna.
Az egyik diák úgy fogalmazott, hogy mobiljuk, laptopjuk, televíziójuk és iPodjuk között élve az emberek egyszerűen „képtelenné válnak levedleni médiabőrüket”.
Moeller szerint a diákok leginkább a szöveges és azonnali üzeneteiket, az email-eket és a Facebookot hiányolták. Kevés hallgató számolt be ugyanakkor arról, hogy TV-híradókat nézne vagy napilapot olvasna. A diákok nem ragaszkodtak egyes hírprogramokhoz, híradós személyiségekhez vagy hírtovábbító eszközökhöz, és ritkán tettek különbséget hírek és általános információk között.