-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kétségtelen, hogy majd ha tudunk valamit a jelenleg ismertnél korábbi ...2024. 11. 22, 14:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 14 "..az állítólagos "ősnyelvről" azért könnyű bármit (és annak az ellenkezőjét...2024. 11. 22, 14:17 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Egy héten keresztül blokkolja a különböző közösségi oldalak elérhetőségét az iskolai hálózatról egy amerikai műszaki egyetem, hogy a diákok a saját bőrükön tapasztalhassák meg az internet nélküli világ előnyeit, vagy éppen hátrányait.
A merész kísérletet az Egyesült Államok északkeleti részén lévő Harrisburg Természettudományos és Műszaki Egyetem vállalta magára. Az egyhetes internet-méregtelenítés lényege, hogy az iskola épületében lévő számítógépekről sem a diákok, sem a tanárok nem férhetnek hozzá a különböző közösségi oldalakhoz. Eric Darr igazgató elmondása szerint a szeptember 13-án megkezdődött kísérlet nem büntetés a 800 tanuló számára, csupán az a célja, hogy felhívja a diákok figyelmét az internet mindent behálózó és a mindennapokba beférkőző természetére.
A bojkott ötlete egy múlt héten közétett jelentés kapcsán látott napvilágot, amely szerint az amerikai internet-felhasználók ma már sokkal több időt töltenek a Facebookon, mint a Google-on való keresgéléssel. "Összességében véve, a tanulók támogatják a kezdeményezést és nem háborodtak fel a dolgon" - reagált az igazgató azokra a vádakra, amelyek szerint az iskola „szörnyű dologra kényszeríti a diákokat és megsérti az emberi jogokat”.
A Facebook-zár ideje alatt, ha valaki megpróbál az iskolai hálózatról belépni a MySpace, vagy Twitter oldalára, akkor egy üzenetet kap, amely szerint az oldal nem elérhető. Az üzenetküldés és az interneten való szörfölés továbbra is lehetséges, ám az azonnali üzenetváltást mellőzniük kell a diákoknak. „Szinte kényszert éreztem, hogy ránézzek a Facebookomra és a Twitteremre, de most ez nem így van” – számolt be élményeiről a 22 éves Ashley Harris, aki szerint a bojkott végre lehetővé teszi számára, hogy az órai feladatra koncentráljon, és ne a laptopját babrálja az előadások alatt.
Adam Ostrow, a Mashable.com internetes híroldal főszerkesztője arra kíváncsi, hogy az egyetem milyen pozitív eredményeket – például nagyobb órai figyelem és aktivitás – tud majd felmutatni az egyhetes „kapcsolat nélküli munka” során. „Nem lehet úgy megfosztani az embereket a közösségi oldalaktól, hogy annak ne legyen valamilyen negatív következménye” – mondta Ostrow, aki szerint a diákok számára nem csupán időpazarlás a Facebook, hanem a társasági élet és az egyetemi feladatok megszervezésének fontos eszköze is.
Ironikus módon az intézmény éppen egy közösségi médiáról szóló találkozónak adott otthont szerdán, amely során még a meghívott előadókat is megviselte a bojkott. „Tényleg a Facebook és a Twitter rabszolgái akarunk lenni? Ha egyszer otthagyod a kéznyomod egy közösségi oldalon, akkor onnan kezdve folyamatosan etetned kell a fenevadat, mert ha nem adsz hírt magadról, akkor megszűnsz létezni” – mondta Sherrie Madia, a Pennsylvania Egyetem Wharton School kommunikációs igazgatója, aki szerint ideje lenne komolyan beszélni a közösségi média, valamint az internetes világ és a való élet közötti egyensúly megtalálásának kérdéséről.
Az egyetem külön kurzust indít a kísérlet kapcsán, és néhány diák tanulmányt is készít majd az élményeiről. Az igazgató ugyanakkor azzal is tisztában van, hogy egyes diákok a telefonjukról is rá tudnak csatlakozni az internetre, vagy csak átsétálnak a közeli szállodákba a vezeték nélküli kapcsolatért sőt, mivel műszaki egyetemről van szó, lesznek olyanok is, akik már csak bizonyítás kedvéért át is törik a tűzfalat. „Őszinte reakciókat szeretnék kapni” – mondta Darr, aki saját bevallása szerint valószínűleg ugyanúgy fog örülni az egyhetes kényszerpihenő végének, mint akárki más az egyetemen.