-
Sándorné Szatmári: @nasspolya: (Hátha ennyi idő után még elolvasod..) -29-ben ezt írtad: ".... mi a pontos kü...2024. 11. 23, 12:47 A nyitás tárgya
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kétségtelen, hogy majd ha tudunk valamit a jelenleg ismertnél korábbi ...2024. 11. 22, 14:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 14 "..az állítólagos "ősnyelvről" azért könnyű bármit (és annak az ellenkezőjét...2024. 11. 22, 14:17 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A közösségi média jelenthet új távlatokat a hírügynökségek számára. Kérdés, sikerül-e ezúton többletbevételre is szert tenniük.
A hírügynökségek számára ma az az egyik legnagyobb kihívás, hogy az interneten megjelenő közösségi média révén juthatnak-e többletbevételekhez saját híreik és fotóik után. Ezért fontos lenne az együttműködés ezekkel az új szereplőkkel, és ezért is lenne szükség új üzleti modellekre – mondta Vince Mátyás, az MTI elnöke az Európai Hírügynökségek Szövetségének (EANA) budapesti konferenciáján csütörtökön. Az elnök, aki 2008-tól az EANA elnöki tisztségét is ellátja, megnyitó beszédében feltette a kérdést: jelenthet-e a hírügynökségeknek lehetőséget a Facebook 400 milliós közössége, s kérte kollégáit, hogy a konferencia során próbáljanak választ találni e felvetésre.
A hírügynökségek üzleti modelljének újragondolását sürgette Malte von Trotha, a német DPA hírügynökség elnök-vezérigazgatója is. Szerinte erre azért van szükség, mert csak Ázsiában van növekedés a médiapiacon, Észak-Amerikában és Európában súlyos visszaesés tapasztalható. Ezért újra kell gondolni az ingyenes és fizetős tartalmak elosztását – mondta az előadó.
Kevin Anderson, a brit Guardian és a BBC volt online újságírója a civil újságírás rohamos terjedéséről beszélt. Szerinte a korszerű újságírásnak „együtt kell élnie és lélegeznie” a közösségi médiával. Ott kell lennie az újságírónak, ahol a köz ügyeiről a közbeszéd folyik, mert ott van az új nyilvánosság – hangsúlyozta.
Az online közösségi oldalakon fellelhető hírek és információk mindig ellenőrzésre szorulnak – mondta Peter Kropsch, az APA osztrák hírügynökség vezérigazgatója. Meglátása szerint a közösségi média természetéből fakadóan elfogult. Mint mondta, az osztrák hírügynökség most azon dolgozik, hogy minél rugalmasabb tarifákkal árazza be az online világnak szánt híreket. Jiri Majstr, a cseh hírügynökség hírigazgatója elmondta: a CTK hírügynökséget már lehet követni a Twitteren és a Facebookon is, itt rövid hozzászólásokon keresztül lehet részt venni a cég munkájában.
Eric Scherer, a francia AFP stratégiai igazgatója elmondta, saját blogoló kollégáik számára irányelveket foglaltak írásba, s utalt arra, hogy a Reuters kifejezetten támogatja újságíróit, szerkesztőit, hogy blogot írjanak.
A nagy érdeklődésre számot tartó, fontos híreket és a társadalmi célú információkat (ilyenek például az Európai Unióról szóló hírek) a szlovák hírügynökség ingyen szolgáltatja – mondta Vladimir Puchala, a TASR stratégiai igazgatója. A TASR naponta 700 hírt ad ki, ám ennek csupán negyedét használja fel a szlovák média. A háromnapos, pénteken záruló EANA-konferencián huszonnyolc európai ország hírügynöksége képviselteti magát. Az EANA 1956-ban alakult, a Magyar Távirati Iroda 1970 óta a tagja. A szövetség egyik fő célja az, hogy előmozdítsa tagjainak együttműködését és szakmai információcseréjét. A szervezetnek országonként egy tagja van, az alapszabály szerint az adott európai állam legnagyobb hírügynöksége.