-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A StatCounter nagy hírverést csinált legutóbbi statisztikájának, ám egyetlen piackutató adatai még nem mérvadóak, ha akadnak egész más eredmények is.
A StatCounter piackutató cég tegnap hivatalosan is közölte azt a már néhány nappal korábban is megszellőztetett jelentést, mely szerint az Internet Explorer népszerűsége történelmi mélypontra érkezett: a múlt havi mérések szerint első alkalommal fordult elő, hogy a böngésző használati aránya világszinten 50 százalék alá esett. A kimutatás szerint szeptemberben az internetezők 49,87 százaléka használta a Microsoft böngészőjét, utána második helyen a Firefox következik, globálisan 31,5 százalékkal. A cég szerint az igazi nagy nyertes a Google Chrome-ja, mely az egy évvel korábbi részesedését (3,69 százalék) mostanra megháromszorozta (11,54 százalék).
A piackutatók nagyon ritkán tesznek ilyen ceremoniális bejelentéseket, főként a háttérben működnek, ezért érdekes a StatCounter lépése. Az Internet Explorer részesedése már évek óta folyamatosan csökken, ebben nincs újdonság, ám az elgondolkodtató, hogy Aodhan Cullen, a StatCounter vezetője miért érezte fontosnak, hogy felhívja a figyelmet erre a tendenciára. Az is érdekes, hogy Cullen úgy véli, az Európai Bizottság által a Windowsokon kikényszerített böngészőválasztási módszer áll az adatok mögött. Ez azonban sommás, nem igazán megalapozott kijelentésnek tűnik, mivel az ezt az eljárást elindító Opera szinte semmit sem nyert a böngészőválasztó megjelenésével, láthatóan a Firefoxnak az utóbbi időben stabilizálódó részesedése sem ettől függ, a Chrome esetében pedig egy korábban megindult, a Google technológiai fejlesztéseinek és a marketinggépezetének köszönhető trend érvényesül.
A StatCounter számításai szerint az Internet Explorer Európában egy év alatt 46,44 százalékról 40,26 százalékra esett vissza, Észak-Amerikában viszont még mindig 52,3 százalék a programot használók aránya (ugyanitt a Firefox 27,21, a Chrome pedig 9,87 százalék).
A különféle módszertanokkal dolgozó piackutatók statisztikái csak egyetlen elemben közösek: az IE folyamatosan piacot veszít, ám e csökkenés mértéke, dinamizmusa roppant eltérő az egyes cégek mérései szerint. Ahogy a fenti linken található kimutatásokból is látszik, vannak olyan elemzők, akiknél már rég 50 százalék alatt van az Internet Explorer, de akadnak olyanok is, mint például a tekintélyesnek számító Net Applications, akiknél még mindig 60 százalék körüli a Microsoft böngészőjének használati aránya.
A csökkenés nyilvánvaló, de a mérték megítélése kétséges. Az eredményekhez érdemes hozzáfűzni, hogy a Microsoft következő böngészője, a tesztelés alatt álló IE9 eddig nemcsak a szakmai köröket nyerte meg magának technológiájával, hanem a cég új alapokra helyezett marketingjének köszönhetően vélhetően igen kedvező fogadtatásra számíthat – elképzelhető, hogy a Microsoft ezzel a programmal egy korábban folyamatosan kihasznált támadási felületet szüntet meg, és megállíthatja a népszerűségvesztést, esetleg újra növekedést tudnak produkálni.
A magyar adatokról nemrég számoltunk be: nálunk a Firefox az uralkodó, az IE összes verziója körülbelül 30 százalékot ér el a rankings.hu adatai szerint, az adverticum mérései is hasonló eredményt mutatnak, amikor 33,9 százalékra hozzák az IE-t.