-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Bocs, de általánosságban beszélek a nyilvánosság kérdéséről, amit az említett e...2025. 03. 14, 09:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Ugyan nem tudom miről beszélsz, de ha nem vagy képes összerakni, hogy ...2025. 03. 12, 17:14 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: Most én is kijelentem, hogy ezután csak az engedélyemmel idézhetik forrásként amit ide az ...2025. 03. 12, 16:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @cikk "Aki bővebben kíváncsi a kísérletekre, és további hasonlóságokra és különbségekre vá...2025. 03. 12, 16:20 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @bm: Az említett Koko majom bírta nyilvánvalóan azokat a képességeket, amelyekről a majom ...2025. 03. 12, 16:01 Áttörés: beszélő majmok
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Minden brit diáknak 18 éves koráig kellene matematikát tanulnia, mert a gyenge számolási készségek a gazdaságra is rossz hatással lehetnek – állapította meg egy hétfőn nyilvánosságra hozott brit jelentés.
A Konzervatív Párt megbízásából készült vizsgálat megállapította, hogy a brit diákoknak a jelenleginél két évvel tovább kellene matematikát tanulniuk, mert az iskolát elhagyó évi 300 ezer diák nem rendelkezik azokkal a számolási készségekkel, amelyekre a munkában és a mindennapi életben szükség van.
A Carol Vorderman televíziós műsorvezető és csapata által készített jelentés szerint újfajta módszerekkel kellene tanítani a matematikát, és a valós életben szükséges ismereteket, például a pénzügyek kezelését kellene átadni a diákoknak. „Ha nem hajtunk végre alapvető változtatásokat a matematika oktatásunkban, azzal a jövőbeli gazdasági jólétünket veszélyeztetjük.” Sok tanuló úgy hagyja el az iskolát, hogy a mindennapi élethez szükséges alapvető műveleteket sem tudja elvégezni, így például nem tudja összeadni a zsebében lévő aprópénzt vagy kiszámolni a rezsiköltségeket – olvasható a jelentésben.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A mérnökvégzettségű, kiváló matematikai tudással bíró Vordermant még 2009-ben bízta meg az akkor még ellenzékben lévő Konzervatív Párt vezetése, hogy dolgozzon ki javaslatokat a matematikaoktatás korszerűsítésére.
Nagy-Britanniában minden 16 éves diáknak érettségi vizsgát kell tennie matematikából, legutóbb ezen a megmérettetésen a tanulók felének nem sikerült közepes osztályzatot elérnie. Ezután választhatnak, hogy tovább tanulják-e a matematikát és esetleg emelt szintű érettségi vizsgát tesznek belőle. Az elmúlt évben csak 15 százalékuk folytatta a tanulmányait ebből a tantárgyból.