-
Sándorné Szatmári: @nasspolya: (Hátha ennyi idő után még elolvasod..) -29-ben ezt írtad: ".... mi a pontos kü...2024. 11. 23, 12:47 A nyitás tárgya
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kétségtelen, hogy majd ha tudunk valamit a jelenleg ismertnél korábbi ...2024. 11. 22, 14:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 14 "..az állítólagos "ősnyelvről" azért könnyű bármit (és annak az ellenkezőjét...2024. 11. 22, 14:17 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Egy közelmúltban elvégzett felmérés szerint a fiatal munkavállalók nagy részének fontosabb a közösségi médiák elérése, mint a jó fizetés.
A Cisco nemzetközi kutatása szerint a felsőoktatási hallgatók és a pályakezdő szakemberek körében jelentős az igény a munkavégzés során a közösségi média és a szabadon megválasztott mobil eszközök használatára, valamint a mobil, rugalmas munkavégzésre. Mindez akár a munkahelyválasztást is befolyásolhatja.
A tanulmány kimutatta azt is, hogy a munkaerő toborzására és megtartására használt hagyományos módszerek rövidesen elavulttá válnak.
A közlemény idézi György Lászlót, a Cisco Magyarország ügyvezető igazgatóját, aki szerint az eredmények nem csupán az informatikai részlegek érdeklődésére tarthatnak számot, hanem a HR-szakemberekére és vállalkozókéra is, hiszen a munkavállalók következő generációja és a technológiára vonatkozó elvárásaik hatással lesznek a munkával kapcsolatos döntéseikre is.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A 14 ország több mint 2.800 felsőoktatási hallgatójának és a 30 év alatti fiatal szakemberének megkérdezésével készült riport kimutatta, hogy a felsőoktatási hallgatók és az alkalmazottak közül minden harmadik egy állásajánlat megfontolása során legalább annyira lényegesnek tartja a közösségi médiahasználat szabadságát, a használt eszközök szabad megválasztását és mozgásszabadságot, mint a felajánlott bérezést.
A megkérdezett hallgatók 40 százaléka, a fiatal alkalmazottaknak pedig a 45 százaléka nyilatkozott úgy, hogy inkább elfogadnának a mobilitás, az eszközhasználat és a közösségi médiához való hozzáférés terén nagyobb rugalmasságot biztosító állást, mint egy jobban fizető, ám kevésbé rugalmas munkahelyet.
Világszerte a felsőoktatási hallgatók több mint fele véli úgy, hogy ha olyan vállalat ajánlana állást nekik, amely tiltja a közösségi média használatát, akkor vagy visszautasítaná azt, vagy elfogadná, de később igyekezne megtalálni a vállalati tiltást kijátszó kiskaput.
A hallgatók körülbelül kétharmada mondta azt is, hogy az állásinterjú során tervezi, hogy rákérdez a közösségi média használatára vonatkozó vállalati irányelvekre.
A kutatás során az alkalmazottak közel harmada nyilatkozott úgy, hogy a közösségi média és a mobil eszközök használata terén mutatott jártasságuk döntő tényezőnek bizonyult abban, hogy megkapták az adott állást. Ez a Cisco szerint arra utal, hogy a vállalatok elismerik azt az értéket, amelyet az ezredvégi generáció képvisel azáltal, hogy a technológia eszközeit hívja segítségül a vállalat hatékonyságának és versenyelőnyének növelése érdekében.
A felmérés rávilágított arra is, hogy a hallgatók és fiatal alkalmazottak fele inkább veszítené el a pénztárcáját vagy kézitáskáját, semmint okostelefonját vagy mobil készülékét.
Az alkalmazottak több mint háromnegyede több eszközzel is rendelkezik, például noteszgéppel és okostelefonnal, illetve több telefonnal és számítógéppel. A megkérdezett alkalmazottak közül világszerte minden harmadik legalább három készüléket használ munkája során.
A megkérdezett hallgatók többsége, tízből hét véli úgy, hogy a vállalattól kapott eszközök használatát személyes és üzleti célokra egyaránt engedélyezni kell, mert a napi életvitelükben is összemosódik a munkahelyi és a személyes szféra.
Ezen túlmenően ötből négy hallgató szeretné maga megválasztani a munkához használt mobil készülékét: vagy úgy, hogy a vállalat egy bizonyos keretet biztosít a vásárláshoz, vagy úgy, hogy saját készülékét is használja a vállalat által biztosított eszközök mellett.
Tízből három diák azt is mondta, hogy szerinte jövőbeli állásában nem minősül kiváltságnak, hogy rugalmas munkaidőben és távolról is végezhesse munkáját, mert megítélésük szerint ehhez joguk van.
Tízből hét felsőoktatási hallgató véleménye pedig az, hogy szükségtelen állandóan az irodában ülni, sőt minden negyedik szerint kifejezetten javulna munkavégzési hatékonyságuk, ha a munkahelyükön kívül máshol, például otthon, is végezhetnék munkájukat.
A kutatás során megkérdezett felsőoktatási hallgatók és alkalmazottak több mint fele igényli, hogy a vállalati adatokhoz a vállalati hálózaton keresztül otthoni számítógépéről és személyes mobil készülékéről is hozzáférhessen.