-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Bocs, de általánosságban beszélek a nyilvánosság kérdéséről, amit az említett e...2025. 03. 14, 09:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Ugyan nem tudom miről beszélsz, de ha nem vagy képes összerakni, hogy ...2025. 03. 12, 17:14 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: Most én is kijelentem, hogy ezután csak az engedélyemmel idézhetik forrásként amit ide az ...2025. 03. 12, 16:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @cikk "Aki bővebben kíváncsi a kísérletekre, és további hasonlóságokra és különbségekre vá...2025. 03. 12, 16:20 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @bm: Az említett Koko majom bírta nyilvánvalóan azokat a képességeket, amelyekről a majom ...2025. 03. 12, 16:01 Áttörés: beszélő majmok
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A csokoládé a bűntudat miatt még édesebb, akár a tiltott gyümölcs – erre jutottak amerikai kutatók, miután 40 nővel etettek az édességből, ám előtte egy részüknek fokozták, vagy felkeltették a bűntudatát.
A chicagói Northwestern Egyetem tudósai az alanyok felével a csokiztatás előtt egészséges életmódot hirdető magazinokat olvastattak, amelyek nem javasolták a csokoládét és felhívták a figyelmet hizlaló hatására. A másik csapat is olvasgatott magazinokat, ám ők a témához nem kapcsolódó cikkeket böngészgettek. Az olvasásórát követően mindenki kapott egy szelet csokoládét, majd miután megette, értékelnie kellett, hogy mennyire ízlett neki az édesség. Az egészségsulykoló magazinok olvasóinak 16 százalékkal nagyobb gyönyört okozott, mint a semleges cikkeket bogarászóknak.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
„Ha »bűnmentesnek« hirdeted terméked, akkor szerényebbek lesznek a fogyasztók ízelvárásai” – idézte Kelly Goldsmitht, a kutatás vezetőjét a The Daily Telegraph című brit lap. Goldsmith hozzátette, hogy az összefüggés a dohányzásra és az alkoholra hasonlóan állhat.