-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Hogyan alakul át az információs társadalomban a tanítás és tanulás fogalma? Milyen helyet foglal el ebben a folyamatban az iskola, és hogyan változik a pedagógus szerepe? Többek között ezekre a kérdésekre keresi a választ a Digitális pedagógus konferencia 2013. az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán 2013. május 25-én.
Az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar Iskolapedagógiai Központja, a Tempus Közalapítvány és az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete által szervezett Digitális pedagógus konferencia 2013 arra a kérdésre keresi a választ, hogy milyen ismeretekkel, képességekkel és kompetenciákkal kell egy pedagógusnak rendelkeznie ahhoz, hogy az információs társadalom hiteles, tudatos közvetítője és tanítója legyen.A konferencia elnevezése kisebbfajta rejtély. A pedagógus konferencia forma ugyanis azt sugallja, hogy a konferencia pedagógus, ami nyilván nem igaz. Ha pedagógusok konferenciájáról van szó, pedagóguskonferencia lenne a helyes írásmód. A konferencia teljes nevének írása Digitális Pedagóguskonferencia lenne, ha a konferencia lenne digitális, és Digitálispedagógus-konferencia, ha a pedagógusok lennének digitálisak. Feltételezhető, hogy egyik helyzet sem áll fenn – talán éppen ez a szabálytalan írásmód oka is. (A szerk.)
Az információs és kommunikációs technológiák használata áthatja mindennapjainkat – jelentősen befolyásolva az olvasási, a kommunikációs és tanulási szokásainkat is. A tanulási szokások megváltozása elengedhetetlenné teszi a pedagógusok szerepének átgondolását, újraértelmezését, hiszen a digitális generációk tanítói számtalan olyan kérdéssel és kihívással találkoznak, amelyek az infokommunikációs eszközök és a web 2.0-s szolgáltatások használatára vezethetőek vissza.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Több mint harminc szekcióelőadás mutatja be a hazai innovatív és kreatív gyakorlatokat, új módszereket: a konferencián előadást tartanak – többek között – a naponta nagyvenezer látogatót vonzó TanárBlog működtetői, illetve elfogadta a meghívást a világhírű sakkozó, Polgár Judit, aki olyan tananyagot dolgozott ki, amely – a sakk segítségével – a rendszerben való gondolkodást képes fejleszteni. Bemutatják a Történelemtanárok Egylete által létrehozott, a történelmi tévhitek eloszlatását célzó nagy sikerű „Tényleg!?” portált és a Lájksuli kezdeményezést is, de szó lesz arról is, hogy miként alkalmazhatók az USC Soá Alapítvány által felvett videó-interjúk az iskolai oktatásban.
A kerekasztal körül beszélgető elméleti és gyakorlati szakemberek pedig azt vitatják majd meg, hogy mit jelent a műveltség a 21. században, vajon mit kell, hogy tartalmazzon a tananyag, illetve milyen módon motiválhatóak a digitális kor gyerekei. A konferencián gyakorló pedagógusok jó gyakorlatait, bevált módszereit is bemutatják, így például az érdeklődők megismerkedhetnek a Tempus Közalapítvány új, Digitális Módszertárába feltöltött ötletekkel is, amelyek kitalálói a konferencia keretében Digitális Pedagógus Díjban is részesülnek.
A Digitális nemzedék és a Digitális pedagógus konferenciák hagyományainak megfelelően a konferencia napján elérhető lesz a konferenciakötet online verziója a konferencia honlapján.