-
Sándorné Szatmári: @nasspolya: (Hátha ennyi idő után még elolvasod..) -29-ben ezt írtad: ".... mi a pontos kü...2024. 11. 23, 12:47 A nyitás tárgya
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kétségtelen, hogy majd ha tudunk valamit a jelenleg ismertnél korábbi ...2024. 11. 22, 14:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 14 "..az állítólagos "ősnyelvről" azért könnyű bármit (és annak az ellenkezőjét...2024. 11. 22, 14:17 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Nem létezhet például eredményes karrier-tanácsadás személyes, életvezetési-tanácsadói szolgáltatás nélkül - hívta fel figyelmet Kiss István, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar (ELTE PPK) adjunktusa a Nemzetköziesítés és hallgatói szolgáltatások a magyar felsőoktatásban című konferencián április 19-én.
A rendezvényen elhangzott, az alapképzés és a mesterképzés bevezetésével folyamatosan csökkent a hallgatók mobilitási kedve.
A Tempus Közalapítvány Bologna-konferenciasorozatának második műhelyén Kiss István, az ELTE PPK adjunktusa, a Felsőoktatási hallgatói szolgáltatások rendszerei, jellemzői című kutatás vezetője érthetetlennek tartotta, hogy a válságos időkben miért a hallgatói szolgáltatásoktól vonják meg a forrásokat. Mint kifejtette: a kutatás eredményei szerint a személyre szabott tanácsadói szolgáltatások jelentős mértékben hozzájárulnak az iskolai lemorzsolódás csökkentéséhez. Az egyes részterületekhez kötődő tanácsadói szolgáltatások önmagukban kis hatékonysággal látják el feladataikat. Nem létezhet például eredményes karrier-tanácsadás személyes, életvezetési-tanácsadói szolgáltatás nélkül. Utóbbi gyakran tár fel olyan problémákat, amelyeket a tanulmányi és karrier-tanácsadás területén kell megoldani – hívta fel a figyelmet Kiss. A kutatással kapcsolatban elmondta, hogy az számos intézmény tanácsadó szervezetének kérdőíves megkeresésével és a tanácsadásban, illetve az Erasmus-tanulmányutakon részt vevő hallgatók megkérdezésével készült.
Lisznyai Sándor, az ELTE PPK adjunktusa Az Erasmus felkészítő és levezető tréningek tapasztalatai címmel tartotta meg előadását. A külföldi tanulmányútra felkészítő tréningekről elmondta: azon a fiatalok nem csak a fogadó országról tanulhatnak, hanem a nem várt helyzetek kezelésére is felkészítik őket. Továbbá személyes problémák megoldására, például a szorongás elleni közdelemre is megtanítják a hallgatókat. A tréningeken kortársak segítik a felkészülést, olyan fiatalok, akik maguk is megtapasztalták a külföldi tanulmányút jó és rossz oldalát. Lisznyai Sándor felhívta továbbá a figyelmet a hazaérkezők tréningezésének jelentőségére. A kurzus a tanulmányok itthoni folytatásában segít.
Székely Ágnes, az ELTE intézményi Erasmus koordinátora az ELTE mobilitási pályázatain részt vevő hallgatókról elmondta: az alapképzéses diákok nagyobb arányban vállalkoznak külföldi ösztöndíjra, mint a mester- vagy a doktori képzésben tanulók. Arról is beszámolt, hogy az elmúlt években minden szinten csökkent a pályázási kedv. Ennek oka, hogy lerövidült a képzés: tanácstalanok a hallgatók azzal kapcsolatban, mikor építhetnék be a külföldön töltött félévet a hároméves alapképzésbe, illetve a kétéves mesterképzésbe.
A hallgatók által említett legfőbb nehézségeket sorolta Szabó Judit, az ELTE EHÖK külügyi alelnöke. Problémaként említette a kreditelismertetés során tapasztalt nehézségeket, az irreális vizsgaterheket, a mobilitásról visszatérő hallgatók fogadására fel nem készült tanszékeket. A hallgató megoldásként átláthatóbb pályáztatási rendszert, karonként, tanszékenként eltérő feltételeket javasolt. A külügyi elnök beszámolt arról, hogy a külföldi utak komoly anyagi terheinek enyhítésére saját költségvetéséből különített el támogatást az EHÖK.