-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Bocs, de általánosságban beszélek a nyilvánosság kérdéséről, amit az említett e...2025. 03. 14, 09:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Ugyan nem tudom miről beszélsz, de ha nem vagy képes összerakni, hogy ...2025. 03. 12, 17:14 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: Most én is kijelentem, hogy ezután csak az engedélyemmel idézhetik forrásként amit ide az ...2025. 03. 12, 16:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @cikk "Aki bővebben kíváncsi a kísérletekre, és további hasonlóságokra és különbségekre vá...2025. 03. 12, 16:20 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @bm: Az említett Koko majom bírta nyilvánvalóan azokat a képességeket, amelyekről a majom ...2025. 03. 12, 16:01 Áttörés: beszélő majmok
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Ha reklámokkal keresnek minket telefonon, ne aggódjunk. Az elpocsékolt időért benyújthatjuk a számlát. Legalábbis Nagy-Britanniában.
Annyira megelégelte a telefonon keresztüli reklámokat egy férfi Nagy-Britanniában, hogy beperelte az egyik céget ideje pocsékolásáért: 1 percért 10 fontot követelt, és a bíróság meg is ítélte neki. Richard Herman nem azonnal fenyegetőzött 3500 forintos percdíjával. Első ellenlépésként feliratkozott arra a listára, amelyen azok vannak, akiket békén kell – vagy kellene – hagyniuk a telefonos reklámozóknak. Hiába. Otthoni telefonján továbbra is érkeztek a reklámhívások.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Ezek után közölte a telefonálókkal, hogy az idő pénz, az övé percenként 10 font, de ez sem használt. Így Herman lemérte az egyik hívás idejét, és elküldte a számlát az érintett marketingcégnek 19 és fél percről, azaz 195 fontról. A cég nem reagált, erre a férfi a kisösszegű tartozásokat kezelő bíróság elé citálta és nyert, a bíróság kifizettette a céggel Herman percdíját.
Többé nem is hívta – ez a cég. Más marketingvállalatok viszont telefonálgatnak neki, ő pedig közli, hogy mennyibe fog nekik kerülni, ha még egyszer meg merik próbálni – adta hírül a Yahoo amerikai hírportál.