-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Bocs, de általánosságban beszélek a nyilvánosság kérdéséről, amit az említett e...2025. 03. 14, 09:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Ugyan nem tudom miről beszélsz, de ha nem vagy képes összerakni, hogy ...2025. 03. 12, 17:14 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: Most én is kijelentem, hogy ezután csak az engedélyemmel idézhetik forrásként amit ide az ...2025. 03. 12, 16:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @cikk "Aki bővebben kíváncsi a kísérletekre, és további hasonlóságokra és különbségekre vá...2025. 03. 12, 16:20 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @bm: Az említett Koko majom bírta nyilvánvalóan azokat a képességeket, amelyekről a majom ...2025. 03. 12, 16:01 Áttörés: beszélő majmok
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Évek óta a szükségesnél kevesebb állami normatívából kénytelen ellátni feladatát az ország egyetlen, kollégiummal is rendelkező beszédjavító általános iskolája, amely a kőszegi Nagy László Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény részeként működik.
Költségvetését a fenntartó Vas Megyei Önkormányzat évről évre azért pótolja ki saját forrásaiból több tízmillió forinttal, mert tisztában van az iskolában végzett pedagógusi és szakmai munka értékeivel, illetve a tanulók érdekeivel.
A mai gyógypedagógiai intézmény épületében működött az 1856-ban alapított katonai alreáliskola, amelyről Ottlik Géza írt regényt Iskola a határon címmel. A nagy múltú intézmény jelenleg napi megélhetéséért küzd, a működőképesség határára került, legutóbb már villanyszámlájuk kifizetéséhez is a fenntartó segítségére volt szükség.
Nagy Gábor, az intézmény igazgatója az MTI-Pressnek elmondta, hogy az intézményben 1962 óta foglalkoznak beszédhibás, főleg súlyos dadogással küzdő gyerekekkel. Komoly szakmai sikereket értek el, az iskola évtizedekig az ország egész területéről fogadhatta a gyerekeket. A szakemberek szerint mai szorult anyagi helyzetükre az országos beiskolázás visszaállítása és az ezzel együtt járó nagyobb állami támogatás jelenthetne megoldást.
Ma már nem csupán dadogó gyerekek kapnak speciális ellátást, nevelést, oktatást, terápiát a beszédjavítóban, hanem más beszédfogyatékossággal, tanulási nehézségekkel, olvasási-írási képességzavarokkal küzdő diákok is. A beszédjavító általános iskola fenntartása nem tartozik a megyei önkormányzat kötelező feladatai közé, ám a nehézségek ellenére sem merült fel a fenntartó részéről annak esetleges megszüntetése.