-
Sándorné Szatmári: @nasspolya: (Hátha ennyi idő után még elolvasod..) -29-ben ezt írtad: ".... mi a pontos kü...2024. 11. 23, 12:47 A nyitás tárgya
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kétségtelen, hogy majd ha tudunk valamit a jelenleg ismertnél korábbi ...2024. 11. 22, 14:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 14 "..az állítólagos "ősnyelvről" azért könnyű bármit (és annak az ellenkezőjét...2024. 11. 22, 14:17 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Bár nettó profitja az előző évhez képest csaknem 60 százalékkal nőtt 2012-ben, a „kínai Google”, a Baidu növekvő versennyel és gyenge hirdetési piaccal kénytelen szembenézni a jövőben, ami aggodalommal tölti el részvényeseit.
A vállalat bevétele – a keddi hivatalos céges jelentés statisztikái szerint – egész év során 53,8 százalékkal 22,3 milliárd jüanre (1 jüan 35 forint) nőtt, nettó nyeresége 57,5 százalékkal 10,5 milliárd jüanre emelkedett. Ez az elemzők szerint is kiemelkedő teljesítmény, főképp, hogy a hirdetési bevételek általános visszaesése közepette, a kínai gazdaság talpra állásával a cég a negyedik negyedévben is 36 százalékos profitnövekedést tudott elkönyvelni.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A jövőbeli kilátásokat illetően ugyanakkor már nem ilyen optimisták a szakemberek. A Baidu mindenekelőtt növekvő versennyel kénytelen szembenézni a kínai internetes keresési és hirdetői piacon. A cég jelenleg az előbbi több mint 78 százalékát mondhatja magáénak, jelentős mértékben megelőzve a 2010-ben a szárazföldi Kínából kivonuló Google-t, mely csupán 15 százalékos részesedést jegyez. Az internetezők számának növekedése mellett Kínában egyre nő az okostelefont használók aránya is, a legutóbbi adatok szerint a lakosság mintegy harmada már online adatforgalomra is alkalmas készüléket tudhat a zsebében.
Robin Li, a vállalat vezérigazgatója úgy fogalmazott: a telefonos keresések száma három számjegyű növekedést mutat, ami a Baidu jövőbeli stratégiáját is nagymértékben meghatározza. A mobilokon való terjeszkedés és technológiai újítások bevezetése ugyanakkor akár évekig is eltarthat,közben gyengül a hirdetési piac és nő a piacra betörő fiatal vállalkozások száma, ami a Baidu piaci pozícióit gyengítheti. A versenytársak terjeszkedésére példa a vírusirtóiról elhíresült Qihoo 360, mely augusztusban lépett a kínai keresőpiacra, és azóta már mintegy 10 százalékos piaci szeletet hasított ki magának. Az idei első negyedévre vonatkozó bevételét – a negyedik negyedéves 6,3 milliárd jüan után – 5,89 és 6,08 milliárd jüan közé tette a Baidu.