-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Bocs, de általánosságban beszélek a nyilvánosság kérdéséről, amit az említett e...2025. 03. 14, 09:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Ugyan nem tudom miről beszélsz, de ha nem vagy képes összerakni, hogy ...2025. 03. 12, 17:14 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: Most én is kijelentem, hogy ezután csak az engedélyemmel idézhetik forrásként amit ide az ...2025. 03. 12, 16:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @cikk "Aki bővebben kíváncsi a kísérletekre, és további hasonlóságokra és különbségekre vá...2025. 03. 12, 16:20 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @bm: Az említett Koko majom bírta nyilvánvalóan azokat a képességeket, amelyekről a majom ...2025. 03. 12, 16:01 Áttörés: beszélő majmok
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A Twitteres bejegyzések 40 százaléka semmitmondó fecsegés, élén az olyan üzenetekkel, mint az „éppen szendvicset eszem” – derül ki egy amerikai piackutatói jelentésből.
A texasi Pear Analytics munkatársai a mikroblog-szolgáltatás szabadon közölt csevejfolyamának tetszőlegesen kiválasztott kétezer üzenetét hat kategóriába rendszerezték aszerint, hogy hírt, spamet, önreklámot, értelmetlen locsogást, társalgást vagy továbbított információt tartalmazott-e.
A vizsgált mintából 811 üzenetet, azaz a bejegyzések 40,55 százalékát minősítették semmitmondó locsogásnak.
A társalgásra ösztönző vagy valamilyen témára reagáló üzenetek száma 751 volt.
A továbbított üzenetek 8,7 százalékot tesznek ki, a céges reklámok 5,85 százalékot, miközben a kéretlen spamek 3,75 százalékkal vannak jelen a Twitteren.
Az üzenetek elemzését várhatóan negyedévente fogják megismételni, hogy megismerjék a legfeljebb 140 karakteres üzeneteket közvetítő közösségi portál aktuális arculatát.