-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Bocs, de általánosságban beszélek a nyilvánosság kérdéséről, amit az említett e...2025. 03. 14, 09:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Ugyan nem tudom miről beszélsz, de ha nem vagy képes összerakni, hogy ...2025. 03. 12, 17:14 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: Most én is kijelentem, hogy ezután csak az engedélyemmel idézhetik forrásként amit ide az ...2025. 03. 12, 16:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @cikk "Aki bővebben kíváncsi a kísérletekre, és további hasonlóságokra és különbségekre vá...2025. 03. 12, 16:20 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @bm: Az említett Koko majom bírta nyilvánvalóan azokat a képességeket, amelyekről a majom ...2025. 03. 12, 16:01 Áttörés: beszélő majmok
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Időjárás-jelentés, gazdálkodási tanácsok, egészségügyi tippek. Többek közt ezeket küldené ingyen SMS-ben a felhasználók telefonjára egy, a Google által telepítendő információs rendszer Ugandában, amelytől alkotói a szegények helyzetének javulását várják – számolt be róla a BBC.
A Google a Grameen Alapítvánnyal karöltve kívánja elindítani a projektet Ugandában, ahol közel 9 millió ember rendelkezik mobiltelefonnal, de van híján internetkapcsolatnak. A szolgáltatás kizárólag az MTN társaság előfizetői számára lesz elérhető.
A cél a vidéki és a világtól elzárt közösségek, emberek támogatása. A mobilszolgáltató feladata az SMS-ek küldése és fogadása lesz. Azaz a felhasználó elküld egy kérdést egy normál díjas SMS-ben, amelyre ingyenes SMS-ben kap választ. A pedig Google a tudásbázist biztosítja: a rendszer a kapott kérdés alapján megkeresi a megfelelő választ az adatbázisban. A szolgáltatás bevezetése előtt komoly kutatást végeztek a felhasználói igények felmérésére Ugandában.
A rendszert még tesztelik: egyelőre még vannak technikai és egyéb akadályok. A beszámolók szerint a kapott válaszok gyakran nem pontosak vagy ellentmondásosak. A szolgáltatás egyelőre négy alkalmazást és egy virtuális piacot tartalmaz, de tervezik, hogy újabb szolgáltatásokkal bővítik majd.
Hasonló szolgáltatás Kenyában és Ghánában is működik – igaz, mindkét országban jóval kisebb léptékű.
Arról, hogy pontosan kik és hogyan vehetik igénybe a szolgáltatást, és lesznek-e megkötések (pl.: napi hány ingyen SMS fogadható majd? Bevonnak-e újabb mobilszolgáltatókat a projektbe?), egyelőre nincs információ.