-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
97 769-en kerültek be valamelyik felsőoktatási intézménybe, a maximális 480 pontot sehol sem kellett elérni a felvételhez – derült ki július 21-én. Idén összesen 140 685-en felvételiztek, tavaly 400-zal kevesebben célozták meg a felsőoktatást, amikor szintén körülbelül 97 ezren nyertek felvételt a pótfelvételit megelőzően.
97 769-en kerültek be valamelyik felsőoktatási intézménybe. A maximális 480 pontot sehol sem kellett elérni a felvételhez. A legmagasabb pontszám államilag finanszírozott képzésben a Budapesti Corvinus Egyetemen kellett a bekerüléshez, a nemzetközi gazdálkodási alapszakon 463 pont a határ. A második és harmadik legmagasabb pontszámot is ebben az intézményben kellett hozni, gazdálkodási és menedzsment szakon 457, a társadalomtudományi karon 453 pontot. Költségtérítéses képzésben a veszprémi mérnök-informatikus képzésben 478 pont volt a határ.
A július 21-én tartott Pont Ott Partin (POP), a ponthatárok nyilvánossá tétele előtt dr. Princzinger Péter, az Oktatási Hivatal elnöke elmondta: aki nem nyert felvételt, az augusztusi pótfelvételi során ismét próbálkozhat. Akik pedig szeptemberben sem kezdik meg tanulmányaikat, a keresztféléves felvételi időszakban szintén jelentkezhetnek a felsőoktatásba.
A hivatalos ponthatárok elsőként, július 21-én este a www.felvi.hu honlapon jelennek meg. A regisztrált jelentkezők az e-felvételi során használt személyes oldalukon (Én felvim) is megtalálják a jelentkezéseikhez tartozó ponthatárokat. Akik felsőoktatási felvételi jelentkezési lapjukon megadták mobiltelefonszámukat, sms-ben is kapnak értesítést.
A felvételivel kapcsolatban további információk az Oktatási Hivatal honlapján is olvashatók.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Intézményi tanácsok
A leendő hallgatók személyesen találkozhattak továbbá a POP-on különböző felsőoktatási intézmények képviselőivel: a Felvi Expón a főiskolák és egyetemek sátránál juthattak hozzá a tájékoztató füzetekben nem szereplő információkhoz. Az egyetemi évek legfontosabb állomásaiba pedig a Felvi Teraszon, az Educatio Csapatjáték során nyerhettek bepillantást. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Idegennyelvi Központja idén először látogatott ki a Pont Ott Partira. Az intézmény munkatársai nemcsak leendő hallgatóikat várták a standnál, de széleskörű, nyelvvizsgával kapcsolatos tájékoztatást is nyújtottak az odalátogatóknak.
Különösen az intézmény hallgatói számára rendezett ingyenes nyelvtanfolyamokra hívták fel az érdeklődők figyelmét. A Wesley János Lelkészképző Főiskola már rutinos POP-osnak számít - évek óta kilátogat a rendezvényre. Az intézmény sátránál a Hallgatói Önkormányzat tagjai nemcsak a gólyatábor felejthetetlen élményeiről és a főiskolán lévő közösségi élet sokszínűségéről meséltek, hanem bemutatták az intézmény változatos szakjait és szakirányait is. A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola (BKF) színes tájékoztató anyaggal és jó zenével várta az érdeklődőket. Az intézmény már tavaly is képviseltette magát a rendezvényen: nemcsak a leendő hallgatók szerezhettek fontos információkat a BKF-fel kapcsolatban, hanem azokat a jelentkezőket is megvigasztalták, akik nem nyertek felvételt az intézménybe.
Szakkollégium és TDK
A különböző standok mellett a Felvi Fórum várta érdekes témákkal a felvételizőket. A délutáni kerekasztal-beszélgetések három fő témát öleltek fel: az egyetemi élethez való tanácsok mellett szó esett a külföldi ösztöndíjak és szakmai gyakorlatok lehetőségeiről, és a tanulmányok alatt megkezdett karrierépítésről is.
A délután utolsó beszélgetése az egyetemi évek alatt folyó karrierépítés lehetőségeiről szólt. Markója Szilárd, az Educatio Digitális Könyvtárának vezetője hangsúlyozta, az életre való felkészülés az egyetemre való belépés pillanatában kezdődik. A résztvevők hangsúlyozták, mivel az oktatás a tömegképzés felé mozdul el, fontos olyan többletek megszerzése, amelyekkel a versenytársak elé tud kerülni a hallgató. Szőke Anna, a Knorr-Bremse Fékrendszer Kft. HR-munkatársa elmondta, azok lesznek sikeresek, akik minél előbb aktív tevékenységekbe kezdenek: például szakkollégiumokhoz csatlakoznak, TDK-munkát készítenek, gyakornoki programokban dolgoznak. Veroszta Zsuzsanna, a DPR-kutatások vezetőelemzője kiemelte a személyes fellépés jelentőségét a sikeres állásinterjúk során, illetve kifejtette a hallgatók igényei közt egyaránt fontos helyet foglal el a karrier, a jó légkör, a társadalmi megbecsülés, és a biztonság. Utóbbit Lóczy Péter, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium szakmai főtanácsosa a közszférában való munkavállalás előnyeként említette a versenyszférával szemben, ahol viszont a munkabérek magasabbak. A beszélgetésekből a leendő egyetemisták számára kiderült, az egyetemi évek alatt legfontosabb a tudatosság, hiszen a szorgalomnak, a tudásnak és a nyitottságnak célkitűzésekkel kell párosulnia.