Kövessen, kérem!
A nyelvész majd megmondja
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Írjon! Nekünk!
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Hozzászólások:
Találatok száma: 75195
Megjelenített tételek:
|
Cikk címe szerint
|
Kommentelő neve szerint
#Zoli#: Én azt hiszem, hogy a finnugor elméletnek nem a nyelvészet lesz az első koporsószöge.
magyarsag.synthasite.com/genjeink.php
Sajnálom hogy nem mindenki elég nyitott, de a föld sem volt mindig GÖMB alak...
2011. 02. 28, 22:51
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
#Zoli#: Elnézést kell kérnem a helyesírás hibáimért de én nem hiszem, hogy az én hibáimra kellene reagálnia bárkinek is. Valószínű az is, hogy nem én vagyok itt a leg tájékozotabb de ha a nyelvrokonsággal kap...
2011. 02. 28, 22:26
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
El Mexicano: @seta92: "A neolatin nyelvek őseire alig van írásos emlék, mert ezek a vulgáris latinOKból alakultak ki, amiket nem írtak. Ezzel azt is mondom, hogy nem volt egy latin közös ős, hanem sok latin volt"
...
2011. 02. 28, 22:01
Családfa helyett hullám
Fejes László (nyest.hu): @#Zoli#: "Szerintem, ha valaki a Magyar nyelvvel foglalkozik vagy a nyelvrokonsággal akkor tisztában kell lennie a magyar nyelvtannal és annak alapjaival." -- Ezzel tökéletesen egyetértek. Sőt, hozzát...
2011. 02. 28, 21:48
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
El Mexicano: @seta92: Oké. És akkor szerinted a vulgáris latin micsoda, és honnan alakult ki?
2011. 02. 28, 21:46
Családfa helyett hullám
Fejes László (nyest.hu): @seta92: Azt hiszem, sikerült csaknem egyzserre ugyanazt elmondanunk. :)
2011. 02. 28, 21:45
Családfa helyett hullám
Fejes László (nyest.hu): @El Mexicano: Én úgy értelmezem ezt a kijelentést, hogy arra utal, hogy a latin olyan egységes nyelvként, ahogy a családfamodell feltételezné, nem létezett. Már Latiumban sem, amikor csak ott beszélté...
2011. 02. 28, 21:44
Családfa helyett hullám
seta92: @El Mexicano: "Ez az elképzelés már a latin > újlatin nyelveknél megbukik, mivel az elődnyelvre jól ismert írásos bizonyítékok vannak (eszébe nem jutna senkinek megkérdőjelezni, hogy az újlatin nyelve...
2011. 02. 28, 21:41
Családfa helyett hullám
#Zoli#: @DJS: Sziasztok én csak egy középfokú végzetséggel rendelkező ember vagyok,
de ettől függetlenül érdekel ez a téma.Valahogy nem tudok elsiklani
a Finnugor elmélet mellett, mert nem látom a valóságalap...
2011. 02. 28, 21:27
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
El Mexicano: @Fejes László (nyest.hu): Én szerintem pedig az általam beidézett mondat ("... és a rokon nyelvek körében történhetett párhuzamos fejlődés is") alapján ezt úgy kellene érteni, hogy a mai újlatin nyelv...
2011. 02. 28, 21:10
Családfa helyett hullám
Fejes László (nyest.hu): @El Mexicano: Gondolom, ha valaki úgy gondolkodik, hogy a mai francia a latin, kelta, germán stb. elemek keveréke, akkor számára nincs olyan kitüntetett szerepe a francia nyelvtörténetben a latinnak, ...
2011. 02. 28, 20:52
Családfa helyett hullám
Fejes László (nyest.hu): @Roland2: Már bocsánat, de miért kellene szükségszerűen csoportosítani a nyelveket? Ezt önmagában semmi nem indokolja!
@bibi: Szerintem pontosan erről beszélnek. Hogy azokat a nyelveket, amikben a kol...
2011. 02. 28, 20:45
Az affinitástól a hálókig
Ringelhuth bácsi: "És ahogyan konvencionálisan Póról beszélünk azzal az egész vízfolyammal kapcsolatban, amely a Nyugati-Alpokból kiindulva ömlik az Adriai-tengerbe – bár ugyanilyen jogcímen nevezhetnénk Addának is att...
2011. 02. 28, 20:09
Az affinitástól a hálókig
Ringelhuth bácsi: Az pedig nem bizonyítható, hogy a rokon nyelvekben egy közös jelenség párhuzamos fejlődés eredménye. Vagy mégis?
2011. 02. 28, 20:05
Családfa helyett hullám
ddani: @Lina: kedves Lina, ha eljutok (egyben) egy állásinterjúra, ugyanazt csinálom, mint máskor: ha azt látom, hogy valakit vagy valakiket megaláznak a helyesírásuk, vélt vagy valós homo- vagy heteroszexua...
2011. 02. 28, 19:34
Szóban is terjed az SMS-nyelv?
Lina: @moni79:
Valóban sok mindent tömörítettem egy mondatba, de én legalább ismerem a vesszőt. Ami pedig a könyveket illeti, évente 10 körül van, amit elolvasok. Persze, ha időm engedi. A tisztelet dolgába...
2011. 02. 28, 19:30
Szóban is terjed az SMS-nyelv?
bibi: @Roland2:
Erről már megírtam a véleményem. A "kolbász-nyelvrokonságot" is meg lehet állapítani: minden nyelv ide tartozik amelyikben a kolbász szó valamilyen változata megvan.
És persze lehet ős-alapn...
2011. 02. 28, 19:08
Az affinitástól a hálókig
moni79: Ezek szerint jók lennétek Schmitt Pálnál.
2011. 02. 28, 18:50
Szóban is terjed az SMS-nyelv?
Roland2: A kérdés még mindig él: akkor ezek után hogyan,mi alapján fogják csoportosítani vagy besorolni a nyelveket ?
2011. 02. 28, 18:35
Az affinitástól a hálókig
bibi: @magnetron:
Alapvetően egyetértek az állásponttal. Grétsy László is valószínűleg egyetértene, de ma már van nyelvészeti PC is: minden nyelvi igényesség magányügy. Ameddig egyáltalán ki lehet találni, ...
2011. 02. 28, 18:33
Szóban is terjed az SMS-nyelv?
bibi: Amúgy szvsz ezek az elméletek persze mind értékesek, csak más és más nyelvészeti szituációra ill. kérdésre vonatkoznak. Az ősi alapszókincs nyilván nem tárgyalható hullámelmélet segítségével, "hálózat...
2011. 02. 28, 18:25
Az affinitástól a hálókig
El Mexicano: Bocsánat, "vesszőt", természetesen sajtóhiba volt.
2011. 02. 28, 18:24
Szóban is terjed az SMS-nyelv?
El Mexicano: Én is 36 éves vagyok, és bizonyos fokig egyet kell, hogy értsek magnetronnal és Linával, már ami a problémát illeti. Korrektor is lévén egy – főként fiataloknak szóló – hírportálon, nap mint nap megta...
2011. 02. 28, 18:21
Szóban is terjed az SMS-nyelv?
bibi: @Fejes László (nyest.hu):
Miért csak a finnugristáknak? Amennyiben ez a finnugristákat érinti, akkor ugyanannyiban érinti a turkológusokat, indogermanistákat stb.
****
Persze :)
Csak a magyar finnugri...
2011. 02. 28, 18:17
Az affinitástól a hálókig
moni79: Vicces, amikor olyan emberek kritizálják a "mai fiatalok" helyesírását, akik maguk sem tudnak helyesen írni, és megkockáztatom, hogy évi 3 könyvél többet nem vesznek a kezükbe. Lina, a helyedben jobba...
2011. 02. 28, 17:59
Szóban is terjed az SMS-nyelv?
Lina: @ddani:
Kedves Dani!
Bár nem írtad, hogy hány éves vagy, de a hozzászólásból az derül ki, hogy te is a "fiatal debil hülyék" közé sorolod magad, különben nem háborodnál fel. Már csak az idősebbek irán...
2011. 02. 28, 16:06
Szóban is terjed az SMS-nyelv?
Fromm: szerintem mindkét oldalon túlságosan fel vannak fújva a szlovákiai magyar kisebbséggel kapcsolatos kérdések. chmel álláspontja eqy mérsékelt, józan megközelítés. mutat valamit abból, hogy miért lehet ...
2011. 02. 28, 16:05
Chmel: nem ideális a szlovák-magyar viszony
Fejes László (nyest.hu): @bibi: Miért csak a finnugristáknak? Amennyiben ez a finnugristákat érinti, akkor ugyanannyiban érinti a turkológusokat, indogermanistákat stb.
Mellesleg ma a finnugristák többsége nem is foglalkozik ...
2011. 02. 28, 14:05
Az affinitástól a hálókig
Fejes László (nyest.hu): @magnetron: Az Ön által emlegetett jelenségek alapjában véve mások, mint amelyekről a cikk szól: ez ugyanis kifejezetten a betűszavakről beszél. (Ilyen szempontből elég szerencsétlen is az ILY "szercs...
2011. 02. 28, 13:59
Szóban is terjed az SMS-nyelv?
bibi: Végül is a leírt jelenség jó példa a nyelvészeti hullámelméletre. És kíváncsi lettem, hogy a "WTF" rövidítést, hogy kell kiejteni.
2011. 02. 28, 13:19
Szóban is terjed az SMS-nyelv?
<< első < előző
következő > utolsó >>
... 2422
| 2423
| 2424
| 2425
| 2426
| 2427
| 2428
| 2429
| 2430
| 2431
| 2432
...