-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Bocs, de általánosságban beszélek a nyilvánosság kérdéséről, amit az említett e...2025. 03. 14, 09:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Ugyan nem tudom miről beszélsz, de ha nem vagy képes összerakni, hogy ...2025. 03. 12, 17:14 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: Most én is kijelentem, hogy ezután csak az engedélyemmel idézhetik forrásként amit ide az ...2025. 03. 12, 16:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @cikk "Aki bővebben kíváncsi a kísérletekre, és további hasonlóságokra és különbségekre vá...2025. 03. 12, 16:20 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @bm: Az említett Koko majom bírta nyilvánvalóan azokat a képességeket, amelyekről a majom ...2025. 03. 12, 16:01 Áttörés: beszélő majmok
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A Történelemtanárok Egylete elfogadhatatlannak tartja az oktatásirányítás erőteljes centralizálását, a szervezet az MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményében abszurdnak és tarthatatlannak nevezte az iskolaigazgatók tényleges vezetői szerepének megvonását. Az egylet érdemi tárgyalásokat követel valamennyi érintett bevonásával.
A Történelemtanárok Egylete állásfoglalásában tiltakozott „a rendszerváltás előtti állapotok egyes elemeinek restaurálása”, az állami, egy központból irányított iskolafenntartás, a kötelező ideológia bevezetése, illetve az egyetlen, a kötelező tankönyv alkalmazása miatt. Mint írták, az iskolákban naponta tapasztalhatók a rohamos, minden területen érvényesített átszervezés kaotikus következményei. Jellegzetes példája ennek a tervezett kötelező nyugdíjazás, amely egyes iskolák szakmai munkájának színvonalát és az intézmények működtetését is veszélyeztetheti.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Hozzátették: szolidaritásukat és együttműködési szándékukat fejezik ki minden olyan szakmai szervezettel, intézménnyel, kollégával, aki, illetve amelyek a fenti változtatásokat elfogadhatatlannak tartják. Támogatják a Gimnáziumok Országos Szövetsége, a Magyartanárok Egyesülete, egyes iskolák, pedagógusközösségek, kollégák hasonló célú kezdeményezéseit. Szorgalmazták, hogy kezdődjenek érdemi tárgyalások a köz- és felsőoktatás meghatározó kérdéseiről valamennyi érintettel, a szakmai és érdekvédelmi szervezetekkel.
A Magyartanárok Egyesülete előző héten szintén mély aggodalmát és felháborodását fejezte ki az oktatási rendszer fölforgatása, az iskolák gyámság alá helyezése, a nyugodt és eredményes oktató-nevelő munka súlyos veszélyeztetése miatt, egyetértve a budapesti Szilágyi Erzsébet Gimnázium 2013. január 9-én közzétett petíciójával.
A Magyartanárok Egyesülete kiemelte: 2013. január 1-jével az iskolák – intézkedési jogkörüktől megfosztott igazgatóikkal az élükön – átkerültek egy még föl nem állt szervezethez. Az iskolák a senki földjére kerültek – írták, hozzátéve, ellehetetlenítheti a közoktatást az is, hogy a szintén az intézményekre kényszerített – a szakmai szervezetek nyomatékos tiltakozása ellenére bevezetett – köznevelési törvény és a későn kiadott kerettanterv irreális előírások sokaságát rója az iskolákra, anélkül, hogy a feltételek biztosítására akár csak tervei lennének az oktatásügy irányítónak.