-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A Firefoxot fejlesztő vállalkozás vezetője szerint a fogyasztóknak jár a nyomkövetés tiltásának joga, a hirdetőknek kell üzleti modellt váltaniuk.
Arról az IT café is többször beszámolt már, hogy a civil és az állami fogyasztóvédelmi szervezetek mind nagyobb nyomást gyakorolnak az internetes cégekre, ezért a közeljövőben már minden elterjedt böngészőbe natív módon bekerül a felhasználói szokásokat rögzítő technológiák tiltásának lehetősége. A hét elején megjelent Internet Explorer 9 már tartalmazza ezt az opciót, de a Google is lépett ez irányban a Chrome kapcsán, és a Mozilla is bejelentette januárban, hogy a Firefox 4-nek is lesz egy „Do Not Track” menüpontja.
De ahogy az IT café nemrég írt róla, a nyomkövetés letiltása a mai internetes célzott hirdetések világában igen nagy érvágás lehet a cégek, vállalkozások számára, akik egy ilyen gyakorlat elterjedése után sokkal kevésbé hatékonyan lennének képesek alkalmazni a reklámokat.
Megölitek a webet
A Mozilla esetében – ahogy ezt maguk is elismerik – ez az új funkció messze nem tökéletes, legalábbis a fogyasztóvédelem szempontjából. A Firefoxnál ugyanis csak akkor működik a felhasználói szokásokat rögzítő eljárás tiltása, ha a tiltás lehetőségébe az adott cég is beleegyezik (az eljárás úgy zajlik, hogy a tiltás kérésekor az adott cégek kapnak egy automatikus értesítést erről, és nekik kell engedélyezniük – ami jól láthatóan szinte a nonszensz kategóriájába esik, de legalábbis olyan önmérsékletet kívánna meg, mely szinte elképzelhetetlen).
Ám még ez is nagyon nagy sokk volt a hirdetők számára – legalábbis ezt állítja Gary Kovacs, a Mozilla vezetője, aki egy, a nagy reklámcégek vezetőivel folytatott találkozó után nyilatkozott a fastcompany.com-nak, illetve a Wall Street Journal-nak. Kovacs szerint a hirdetési vállalkozások képviselői rendesen „kiosztották” őt: „Megölitek a webet. Ez egy gazdasági modell. Ha meglépitek [a nyomkövetés tiltását lehetővé teszik], akkor fél kézzel nyírjátok ki a világhálót. Létrejön egy kiváló terep a nonprofit szervezetek számára, de ti nem értitek a web működését” – sorolja az interjúban a cégvezető azokat a mondatokat, amelyeket kénytelen volt végighallgatni.
Gary Kovacs a tudósítás szerint felháborodottan reagált a kifogásokra, nem hitt a fülének, mivel így válaszolt a reklámból élőknek: „Azt akarjátok mondani, hogy a teljes üzleti modelletek arra épül, hogy a felhasználóitok nem tudják, mit tesztek velük? Ez hogy működhet?” Kovacs beszámolója szerint erre mély csönd lett úrrá a teremben, majd a Mozilla vezetője így folytatta: „Felteszem, hogy nem így van. Ha így lenne, akkor arra kellene gondolnom, hogy képtelenek vagytok olyasmit nyújtani, amiért az emberek hajlandóak lennének fizetni.”
A csönd – állítólag – még mélyebb lett.
Kovacs ezek után a probléma megoldása felé igyekezett terelni a beszélgetést: „Ha a mi 450 millió felhasználónk megadja magát, akkor bárki megfigyelheti, követheti őket: – a kormányzat, a politikai döntéshozók, a hirdetési cégek.” A cégvezető szerint a legfontosabb, hogy elinduljon erről a problémáról egy párbeszéd: sem a böngészőkészítők, sem a nyomkövetést alkalmazó vállalkozások nem tehetnek úgy, mintha kívülállók lennének. Majd a Mozilla alapállását vázolva elmondta, hogy nem a nyomkövetéssel van igazán baj, hanem az az elvárható, hogy a felhasználó tudjon erről, illetve meg legyen a lehetősége ennek tiltására.
Egy ilyen feszült tárgyalás persze elképzelhető, nagyon is – mint ahogy az is, hogy Gary Kovacs kiváló marketingszakember.