-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A Microsoft gőzerővel dolgozik egy olyan interfésztechnológia megalkotásán, mely a korábbinál sokkal egyszerűbb kezelést tenne lehetővé.
A Microsoft fejlesztőmérnökei Craig Mundie, a cég kutatási és stratégiai vezetője részvételével hétfőn szűk körben, csak meghívott technológiai újságírók számára tartottak egy bemutatót egyik kiemelt projektjükről, mely többek között azt célozza, hogy a felhasználók egy átlagos kamerával szoftverük segítségével háromdimenziós szkennelést végezhessenek magukról, és az így nyert adatok alapján megalkothassák saját maguk 3D-s avatarját.
A Microsoft Labs Natural User Interface (NUI) elnevezésű projektje a még Bill Gates által megálmodott, radikálisnak szánt koncepciót viszi tovább: a számítógéppel való kapcsolattartást kívánja forradalmasítani. Ennek lényege, hogy egér és billentyűzet helyett a felhasználók közvetlenül adjanak parancsokat a szoftvereknek: érintéssel, hanggal és mozgással – a roppant nagy sikerű Kinect ennek egyik példája. Az előbbiek közül az érintéses megoldás ma már mindennapinak számít, számtalan eszköz működik már ilyen interfésszel. Mundie szerint azonban mindez csak a kezdet, a jövő a valóban természetes kezelőmódszereké, és a Microsoft igen nagy erővel – világszerte 800 kutató, nyolc laboratórium – dolgozik a technológia tökéletesítésén.
Működés közben nézve a megoldás lenyűgöző és nagyon egyszerűnek tűnik: bármely kamerával készíthetünk egy emberről vagy egy tárgyról egy videót, melyből a szoftver 3D-s modellt készít, majd ez a modell képes a felhasználó beszédét vagy mozgását követni, és ezt alkalmazni, felvenni.
A másik, hallatlanul izgalmas fejlesztés is komoly változást hozhat: a szemüveg nélkül élvezhető 3D-s megjelenítést. Az úgynevezett „wedge lenses” módszerrel igen sok cég kísérletezik a világon, ebbe a versenybe szállt be igen jó esélyekkel a Microsoft.
A technológia kiforrott megoldásai az ígéretek szerint hamarosan elérhetőek lesznek az Xbox Live-on Avatar Kinect néven.