-
Sándorné Szatmári: @nasspolya: (Hátha ennyi idő után még elolvasod..) -29-ben ezt írtad: ".... mi a pontos kü...2024. 11. 23, 12:47 A nyitás tárgya
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kétségtelen, hogy majd ha tudunk valamit a jelenleg ismertnél korábbi ...2024. 11. 22, 14:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 14 "..az állítólagos "ősnyelvről" azért könnyű bármit (és annak az ellenkezőjét...2024. 11. 22, 14:17 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Precedens lehet a hanyag adatkezelés miatt kirótt bírság, negyvenezer biztosított személyes adatait vesztették el.
A brit adatvédelmi hivatal (Information Commissioner’s Office – ICO) kezdeményezésére a pénzügyi felügyeleti szerv (Financial Services Authority – FSA) az eddigi legnagyobb (körülbelül nyolcszázmillió forintos) büntetést szabta ki egy biztosítótársaság, a Zurich Insurance helyi leányvállalatára, mivel azok két éve hanyagságból több mint negyvenezer biztosított személyes adatait vesztették el.
Az ügy még 2008-ra nyúlik vissza, amikor a Zurich Insurance dél-afrikai képviseletének gondatlansága folytán közúti szállítás közben eltűnt egy, az adatokat titkosítatlanul tároló mágnesszalag, amelyen több mint 46 ezer brit ügyfél rekordjai szerepeltek (emellett körülbelül félmillió dél-afrikai és negyvenezer botswanai ügyfél adatai is).
A vizsgálat megállapította a hanyag kezelést, de arra nem találtak azóta sem bizonyítékot, hogy az esetlegesen megszerzett adatokkal visszaéltek volna – ez viszont a megítélés szempontjából mellékes, mivel a cég hibájából veszélybe kerültek ügyfelei, állapította meg az FSA, akik elsőre több mint egymilliárd forintnak megfelelő büntetés szabtak ki, ám a készségesen együttműködő biztosító magatartása miatt mérsékelték az összeget.
Az ügy érdekessége – a rekordösszeg mellett – az is, hogy a brit adatvédelmi hivatal idén április óta kapott jogosultságot adatvesztési ügyekben bírság kiszabására, ám e jogukkal még sosem éltek.